Miego ekspertė, daktarė ir neuromokslininkė Dr. Laura Bojarskaitė, laidoje “Tapk Geresniu” pasakoja apie miego ciklus, vyturius ir pelėdas, trumpo miego pavojus, higieną prieš miegą, papildus, miego gerinimo būdus, naktinį darbą ir daugiau.

0:00 pradžia
1:39 miego stadijos
4:23 trūkčiojimas prieš užmiegant
5:28 procesai smegenyse, visų miego stadijų metu
9:30 išmanieji laikrodžiai, mikroprabudinėjimai
11:26 reklama
13:25 kiek naudinga išmiegoti skirtingose miego stadijose?
17:29 nuo ko priklauso reikalingas miego kiekis?
19:58 persimiegojimas, cirkadinis ritmas
21:59 adaptacija prie naujo rėžimo
26:15 ar įmanoma kompensuoti miego trūkumą?
30:54 ką daryti po bemiegės nakties?
32:36 galvos skausmo prabudus priežastys
33:45 kodėl su amžiumi keičiasi miego poreikis?
39:48 per mažas ir pakankamas miego kiekis. Pasėkmės.
44:45 miego įtaka svoriui, ligoms
45:43 miego įtaka atminčiai
49:10 metodai, kaip geriau išmokti svarbią informaciją
54:21 kodėl mes sapnuojame?
58:22 lucid dreaming (sąmoningas sapnavimas)
1:01:47 ar įmanoma priverstinai panardinti žmogų į sapną?
1:04:00 dienos miego nauda/žala
1:10:23 ilgalaikė nauda miegant dienos miegą
1:12:36 kaip išsimiegoti dirbant naktinį darbą?
1:16:06 kiek laiko galima dirbti naktinį darbą?
1:17:33 gero miego protokolas, rutina
1:25:04 cirkadinio ritmo etapai dienoje
1:28:03 reklama
1:28:36 pratęsimas
1:29:05 vaistai, papildai miegui, priklausomybė, žala
1:42:17 miego sutrikimai, ligos
1:44:30 atsisveikinimas

Laidos pokalbis

0:00

Laba diena laura.

Sveiki.

Ši tema man aktuali jau kokie 5 metai.

Aš su tuo labai stipriai dirbu, mokausi, kaip atrasti tą stebuklingą būdą, gerai užmigti, gerai išsimiegoti ir žvaliam atsikelti.

0:16

Tai šiandien mes kalbėsime apie miegą nuo a iki z.

Nes manau, kad jūs esate vienas geriausių, kuri gali apie tai pakalbėti ir papasakoti, ir aš tikiuosi, kad mes šia laida padėsime žmonėms suprasti, kur yra jų bėda arba galbūt dėl ko jie taip puikiai miega ir galbūt, jeigu jie turi tokią bėdą padėti jiems geriau pagaliau išsimiegoti ir jaustis žvaliai visą likusią dieną tai pradžioj.

0:43

Aš iš tikrųjų norėčiau pradėti nuo miego stadijų.

Mes dažnai naudojamės visokiom programėlėms, dabar telefonuose yra tie.

Appsai kur parodo kokia miegi tu kiek miegojai, tai gal būt pa pakalbėkime apie tuos skirtumus, kas yra tas, ko reikia?

0:58

Miegas, RMRM ir DB sleep kuo jie skiriasi ir ką jie reiškia?

Jo tai visi žinduoliai, įskaitant na ir žmonės, turi kelių tipų miegą.

Visų pirma yra 2 skirtingi miego tipai.

Tai yra lėtasis miegas arba tas slow slypi deep sleep dar angliškai žinomas kaip non rem slypi ir yra tas r.

1:22

Emaar rem miegas dar lietuviškai žinomas kaip greitasis miegas ar netgi žinomas kaip paradoksalus miegas.

Dabar to lėtojo miego ar to non rem n re miego.

Mes turime 3 stadijas, skirtingas stadiją pirmą 2, 3 ir čia labai paprastai.

1:38

Viskas priklauso nuo miego gylio.

Mes kai nueinam miegot atsigula į lovą, mes visų pirma įeiname į non rem tą pirmą stadiją.

Tai yra pati paviršutiniškiau se miego stadija, mes joje praleidžiame ten porą minučių.

Labai lengvai iš jos galima prabusti tada, po kokių 5 minučių mes jau einam į one rem stadiją 2.

2:00

Čia yra tokio tipo miegas, kur mes praleidžiam didžiąją dalį nakties apie 50 %.

Tai čia toks nei paviršutiniškas, nei tas pats gilusis.

Ir tuomet mes pereinam į lėtojo miego.

Ar norite miego 3 stadiją pačią tą giliausią pačią atstato miau sią čia dažniausiai šitas miegas dar yra žinomas kaip tas deep sleep gilus gilusis miegas.

2:26

Ten mes praleidžiam apie 20 % nakties. 20 mm tai tu turėčiau aš tiek praleisti, nes, pavyzdžiui, aš save seku ir aš dirbs slypi tiek ne iš miego.

Aš iš 7 8 val.

Iš miego valandą.

Čia mes dar pašnekėsim apie tuos siekimus.

Visus.

2:42

Ar išmiega ir neišsimiegi.

Aš esu praktiškai įsitikinus, kad išmėginti ir po tų lėtojo miego viens 2 3 pereina į rem miegą.

Ir vat šitas perėjimas per visas šitas miego stadijas, vadinasi miego ciklas vienas miego ciklas.

2:58

Jis trunka apie 90 minučių ir čia reikia pabrėžti tą apie, nes niekad jis turbūt ir netrunka.

Devyniasdešimties minučių, bet jis trunka kažkur nuo septyniasdešimties minučių iki 110 minučių.

Prasidedant nakčiai pirmas miego ciklas būna trumpesnis ir po truputį ilgėja, ir mes čia kažkur. 3 4 5 miego ciklus va, taip.

3:24

Radzi kluo jam nakties taip taip.

O dabar sakykit ten, jūs paminėjote pirmas 2 minutes.

Aš pastebėjau ne tik iš savęs, bet ir drauge vat kai užmiegi nė je.

Tos pirmos 5 minutės būna toksai kūno su drebėjimas, trūkčiojimas.

3:43

Čia vyksta.

Jo labai geras klausimas, tiesą sakant, tiksliai mes, kaip ir nežinom čia, dar toks labiau.

Mokslinis pavadinimas yra miokloniniai raumenų trūkčiojimai ar spazmai dar kai kurie vadina, yra tokia labai smagi teorija.

Bet vėlgi teorija, nes mes nežinom, kad čia yra tokia kaip evoliucinė, liekana iš tų laikų, kai mes dar miegojom medžiuose ir kad vat prieš užmiegant kažkaip sutrūkčiojo ir vat pasižiūri.

4:07

Ar tu ten stabiliai tą medį sėdi, nes jeigu nestabiliai tai nukrisi ir tada reikia geriau įsitaisyti tą medį.

Bet daugiau dar gal kai kurie pastebi, kad tų trūkčiojimų yra šiek tiek daugiau.

Po na stresinės dienos ar po daug fizinio darbo būna, bet kažkokia tiksli jų funkcija, reikšmė, tai, kiek teko domėtis, nėra aiški.

4:31

O tai, jeigu mes taip grįžtame prie tų miego stadijų, kas vyksta su mūsų smegenimis, vat būtent už ką tos stadijos atsakingos?

Ane tai, kaip ir sakėt, deep tai yra ten, kur yra svarbiausias tomo ji ar ne reiškia, kuo aš ilgiau dirbs slypi miegu, tuo aš.

4:47

Geriau atsistato po visos darbo dienos ir aš kitą dieną žvaliau jausiuos tada, kuo kitos stadijos yra svarbios?

Čia dar truputį mažiuką.

Tokį komentarą pasakysiu, kad svarbiausia iš tikrųjų yra labai normalu galvoti ir labai dažnas galvoja, kad aha.

5:03

Aš girdėjau, kad vadybiniai pats svarbiausias tai vat fokusuojasi ir man svarbiausia dirbti.

Svarbu yra gauti visą vatą, nakties balansuotą miegą per visas stadijas pereit, nes kiekviena stadija atlieka savo funkciją, savo vaidmenį.

Ir iš esmės, jeigu mes na nueiname miegoti, kai jau esame mieguisti ir jeigu keltumėmės be žadintuvo ir be jokių ten ekranų ar kofeinu ir taip toliau, tai tuomet mes ir miegotume tiek, kiek būtent tą naktį mums reikia ten vienoj stadijoj kito ir taip toliau.

5:35

Bet čia mes dar galėsime apie tai šiek tiek vėliau pakalbėti, bet galime dabar tuomet pereiti, per kas vyksta smegenyse kiekvienos tos stadijos metu, tai čia dar svarbu pasakyti, kad, tiesą sakant, tos miego stadijos.

Ir yra įvertinamos ar kategorizuojamos, remiantis smegenų veikla.

5:55

Tai, pavyzdžiui, mes galime uždėti tokius jutiklius ar elektrodus ant galvos žmonėms, ir tuomet tie elektrodai tarytum girdi mūsų smegenų ląstelių pašnekesius ar pokalbius, ar ką veikia to smegenų ląstelės ir tuomet ką mes matome?

6:12

Iš esmės tai yra tokios bangos.

Tai, pavyzdžiui, jeigu jūsų smegenų ląstelės yra labai aktyvios ir ten siunčia signalus.

Tai mes ir matom aukštyn žemyn, ten signalas siunčiamas ar ląstelės nutyla, ar signalas siunčiamas, ar nutyla ir ką mes, ir matome, kad vienas miego metu ląstelių aktyvumas yra vienoks kito miego metu jis yra kitoks.

6:35

Tai, pavyzdžiui, lėtojo to gilaus gilaus lėtojo miego metu 3 stadijoje mes matome labai labai gražias, tokias didžiules bangas, lėtas didelės amplitudės bangas.

Tai reiškia, kad smegenyse vyksta tiesa, kad.

Žiauriai fainas procesas, kad daug daug daug smegenų ląstelių tarytum susivienija ir siunčia signalą vienas metu užtai jisai toksai didžiulis, nes visi kartu vienas metu ir jos tada nutyla ir ta banga leidžiasi ir jos vėl siunčia signalą.

7:05

Vėl ta banga kyla, leidžiasi ir čia dar mes pakalbėsim vėliau šiek tiek apie šitos bangos yra svarbios mūsų atminčiai, jos tarytum perkelia mūsų trumpalaikę atmintį ilgalaikę.

Bet tuomet re miego metu greitojo miego metu čia tas 2 miego tipas.

7:22

Smegenų aktyvumas labai stipriai pasikeičia ir tampa panašus į smegenų aktyvumą.

Mums būdraujant nemiegant, o, pavyzdžiui, dabar mes su tavim sėdim ir jeigu mums uždėtų kas nors elektrodus ant galvos, mes matytumėm tokias padrikas, nesinchronizuotas smegenų bangas, nes daug skirtingų smegenų procesų vyksta vienas metu skirtingose smegenų dalyse yra siunčiami skirtingi signalai.

7:47

Mes realiai kažką tai mąstom, kažką tai darom, ten sapnuoja mane.

Žodžiu, galvoj vyksta reikalai.

Taip tikrai taip ir tiesą sakant, čia irgi tos tipinės rem miego bangos, kurios yra aptinkamos ir kad jos tokios panašios į smegenų bangas aptinkamas ne miegančiuose smegenyse.

8:08

Dėl to tas re miegas ir vadinamas paradoksiniu, nes jeigu tu žiūrėtum tik į smegenų bangas, praktiškai būtų neįmanoma atskirti.

Ar žmogus yra prabudęs, ar žmogus yra remienė ir tos smegenų bangos, ir manoma, kad yra susijusios na vat su tuo, kad mes ten.

Sapnuojam tai tarytum kitoks realybės patyrimas ir būtent rem miego metu vyksta kiti su atmintim susiję procesai, kurie irgi gali būti susiję.

8:33

Su tokia su visais tais gyvaisiais nu kad ir vat laikrodžiai ten tie apyrankės tos vpai dar kažkas vis tiek kaip saika yra programėlės ir ten yra tokia vienas grafa raudona, kur būna, kad aš prabudau ir, pavyzdžiui, būna naktų, kai rašo, kad aš prabudau ten 5 kartus.

8:52

Bet aš, pavyzdžiui, neprisimenu, kad aš būčiau prabudęs.

Tai yra.

Čia aš galvoju, kad mane apgaudinėja ar kaip kaip su kaip pamatuoja, kad aš pabudau, yra realiai aš prabundu naktį dėl kažkokių tai garsų ar dėl kokių priežasčių tas įvyksta.

Ar čia tiesiog melas yra vat mane apgauna.

9:09

Apgavo.

Kažkas negerai.

Ir labai gerai, kad neprisiminti tiesą sakant, tai nak naktį prabusti keletą kartų yra visiškai normalu ir yra.

Tiesą sakant, netgi natūrali miego ciklo dalis.

Mes labai dažnai prabundame miego ciklas vat po rem miego labai dažnai užsibaigia.

9:29

Tiesą sakant, mikro prabudimu tai čia netgi angliškai vadinasi, micro usb ar micro awakening.

Tai mikro prabudimas tai trunka keletą sekundžių, kartais keletą minučių ir žmonės labai dažnai net neprisimena jų.

Čia viskas yra normalu viskas.

9:44

Okey dabar, kaip ir kodėl visokie išmanieji prietaisai tą aptinka?

Tai na, išmanieji prietaisai matuoja.

Pavyzdžiui, ten pulsą širdies ritmą, gal kažkokį raumenų tonusą, bet matuoja ir paprasčiausiai judėjimą.

Kai kurie matuoja temperatūros pokyčius, pokyčius jo ir kai mes prabundame, dažniausiai pajudam ir tada laikrodis aptinka, bet čia vienas iš tų aspektų, kur yra labai svarbu, per daug nepasitikėti tais laikrodžiais, nes dabar jūs įsivaizduokit, jūs miegate.

10:15

Su partneriu ir apsikabine ir partneris pajuda ir padidina jūsų ranką, o tai ne jūs pajudėjote, jūs atsibudote.

Ar ne?

O laikrodis taigi juda ar ne tau ne.

Geras, aš trumpam noriu atsitraukti nuolaidos ir paklausti jūsų, ar kada nors atsigulė į lovą negalėjau užmigti dėl minčių srauto pa gal būt net kėlėtės ryte jausdamiesi dar labiau pavargę nei prieš miegą nuolatinis stresas įtampa ir nemiga tampa vis dažnesne šiuolaikinio gyvenimo palydovė, kai niekas tampa prabanga.

10:47

Randame tai, kas svarbiausia, o tai yra kokybiškas poilsis, kuris reikalingas fizinei ir psichinei sveikatai palaikyti švenčionių vaistažolės seniausias lietuviškas vaistažolių gamintojas, puoselėjantis tradicijas ir siūlantis natūralias priemones.

Jūsų savijautai pagerinti nuo 1883 metų nauja neuro linija tai išskirtinai natūralių produktų kolekcija, sukurta padėti suvaldyti stresą ir pagerinti miego kokybę.

11:14

Kiekvienas produktas buvo kruopščiai parengtas fitoterapeutų.

Atsižvelgiant į žmonių kasdieninius poreikius.

Kuo ypatingi neuro produktai jie ne tik ramina nervų sistemą, bet ir mažina įtampą.

Natūraliai gerina miegą, padėdami jums atsipalaiduoti po sunkios dienos produktų formų įvairovė leidžia pasirinkti labiausiai tinkantį sprendimą pagal jūsų individualų gyvenimo būdą.

11:36

Net išrankiausiam vartotojui neuro 3 arbata švelnus ir rankomis rungčių vaistažolių derinys, skirtas raminančiam poveikiui prieš miegą ne oro guminukai su melatonino gardus.

Ir patogus būdas greitai pasiruošti poilsį dar atstoja ir skanų desertą.

11:53

Neuro 3 lašai miegui efektyvi ir lengvai dozuojama formulė, kuri užtikrina ramesnį ir kokybiškesnį miegą ir naujieną neuro perdegus.

Tai 3 žingsnių sistema, rytinės dieninės ir vakarinės kapsulės palaiko energiją ir padeda pasiruošti kokybiškam nakties poilsiui rytais, už kurią energijai dieną suvalgo nerimą, o vakare paruošia miegui 3 kapsules.

12:14

Kiekvienam atvejui dienoje.

Ką gi su neuro produktais atrasite harmoniją tarp kasdienio gyvenimo ir kokybiško poilsio?

Nes, kai geriau miegame, geriau jaučiamės ir gyvename.

Na, o mes grįžtame atgal prielaidos.

Būtent apie tai apie miegą, o dabar jūs minėjot apie jau deep sleep, kad 20 % o kiek tai išeina 20 % 9, 50 % rem kokius 5 kartus prabusti yra normalu po minutę.

12:41

Ką dar turėtume žinoti, kad jau kitą kartą analizuodami miegą nesi gąsdintų me, kas yra vat.

Pavyzdžiui, tiksli blogai, tarkime, kiek yra blogai miegoti slypi, kuris, kad.

Aš tiek miegodamas žinočiau, kad na vat trūksta kažką tai reikia keisti ir kažką daryti, kad aš turbūt neišsimiegu ir man trūksta to miego vis tiek nu plius minus tie laikrodžiai ir kažkas parodo bent jau.

13:06

Apytiksliai, kas vyksta su manim?

Taip, tai visų pirma tai mes naktį praleidžiame apie tam giliam giliame miege apie 20 %.

Tada vadinasi, paviršutinis lėtasis miegas apie 50 %, remienė apie 25 %.

13:24

Tai čia plius minus.

Taip dabar tas klausimas kiek vat reiktų miegot, kiek kiek turėčiau praleisti giliame miege, kiek turėčiau praleisti remienę čia, tiesą sakant, yra labai daug lankstumo.

Pavyzdžiui, jeigu mes pamatuotu mėm vat, žmogus normaliai paprastai miega savo lovoj, vėl mes užklijuojame jam tos elektrodus, matuojam jo miegą.

13:46

Tai vienas naktį, galbūt jisai praleis 10 % giliame miege kitą kitą naktį, gal jisai praleis 20 ar 25 ar 30 yra didelė na amplitudė tikrai varijuoja, čia viskas yra vidutiniškai, kad vidutiniškai paėmus nežinau mėnesius metus vidutiniškai praleis tiek ta miege, tiek ta miege, tiek tam už tai tikrai nerekomenduoju.

14:10

Kasdieną žiūrėt, ar va tą dieną buvo tiksliai va tas skaičiukas, nes kūnas.

Kūnas geriau žino, dažniausiai negu mes, taip sakant ir labai priklausomai nuo mūsų dieninės veiklos ir žiūrės, ar mums gal tą naktį labiau reikia gilaus miego šiek tiek gal labiau re miego gal ten to miego ir taip toliau.

14:30

Tai šiek tiek būtų liguista kiekvieną dieną sekti geriau reiktų žiūrėti vidurkį mėnesio eigoje, kai viskas vyksta taip.

Tikrai taip šiek tiek ramiau.

Čia labai suprantama.

Aš tiesą sakant, jeigu galima pastebėti, kad aš turiu labai paprastą laikrodį, nes aš negaliu turėti tų laikrodžių.

14:46

Nes aš labai obsessive pradedu žiūrėti irgi kasdieną sekti ir čia netgi vat.

Aš žinau gi, aš na faktus žinau, bet nu vis tiek tas.

Neturėjau įpročio, kai įsigijau laikrodį, pradėjo kiekvieną rytą žiūrėti, kaip aš miegojau, bet jeigu mes grįžtume prie to laiko, kiek reikia miegot, na, visą laiką kalbama visur rašoma.

15:10

Aš pats dažnai kažkodėl sakau visiems, kad reik tarp 7 8 val. miegoti, bet girdėjau, kad jūs sakėt, kad.

Geriausia miegoti keltis be žadintuvo.

Tada miegotume tiek, kiek kūnas reikalauja taip.

Jo, jo taigi galim trupučiuką dabar pasikalbėti, nuo ko priklauso, kiek naktį reikės miegoti po.

15:30

Jo netgi vat priklauso taip, o priklauso.

Nuo labai labai daug dalykų.

Tai dėl to labai dažnai tose rekomendacijose gi nėra sakoma, kad būtinai miegoti 8 val.

Nei minutę daugiau nei minutę mažiau yra duodama pakankamai didelė amplitudė.

Ar ne, kad miegoti rekomenduojama suaugusiam sveikam žmogui?

15:50

Nuo 7 iki 9 val.

Kasnakt čia dar norėčiau truputį patikslinti, kad šitie tyrimai yra atlikti.

Na tokiu tipu, kad čia yra skaičiuojamas laikas lovoje.

Iš esmės žmogus nuėjo atsigulė, kažkiek užtruko užmigti.

Gal ten naktį truputį prabudimų buvo ir iki kol žmogus pakilo iš lovos.

16:09

Ai tai čia ne tik miego laikas, čia net ir po pagulėjimo lovoje.

Taip ne tai, ka tu ten aišku įsižiūrėsi ų valandą, bet na, su tuo užmigimu.

Vat būtent ne pamiegojom, bet iš esmės, jeigu matuojame tą gryną gryną miegą, tai tas issi transliuotų iki 6, 6 8 val.

16:31

Gryno miego kas na?

Gerai o jeigu žmogus yra labai fiziškai aktyvūs, sportuoja daug daug vaikšto.

Na, įsivaizduokim, 5 treniruotės per savaitę 15 20000 žingsnių į dieną protinis darbas.

Ir kitas žmogus šalia visiškai nesportuojantis fiziškai, dirbo fizinį darbą.

16:52

Gal ir po 12 val.

Bet aktyvumo nėra suvaikšto.

Ten 2 3 1000 žingsnių ir irgi protinis darbas, bet fizinio krūvio nėra.

Ar jiems miegas vienodas, nes čia mes sakom suaugusiam žmogui, abu suaugę, bet jų aktyvumai gyvenimo būdas skiriasi, ar jie turėtų vienodai žiūrėti į miegą ar kažkiek skirtingai?

17:13

Superinis klausimas.

Iš esmės visiems, o ne suaugusiems žmonėms, tai, kaip sakau, plius minus.

Reikia 6 8 val.

Bet čia yra vata 2 val.

O ne amplitudė ir nuo to, kiek kiekvieną naktį žmogui reikės miego ar 6 val.

17:29

Ar 8 val.

Ir priklauso nuo dieninio protinio aktyvumo, fizinio aktyvumo, netgi nuo genetikos, nuo amžiaus, nuo lyties, nuo metų laiko, nuo to ar netgi protinis aktyvumas yra pažįstamas ar kažkas naujo m.

17:46

Labai.

Daug energijos kainuoja sužinoti, išmokti naujus dalykus, ar ne?

Čia netgi va.

Pavyzdžiui, galima pažiūrėti 2 ir atvejai.

Maži vaikai žiauriai daug miega, nes jiems viskas žiauriai naują tiek daug naujos informacijos per porą valandų įplaukė į smegenis, kad reik pamiegot susitvarkyt su ta informacija ją išsaugot.

18:07

Tai čia yra vienas aišku, jie dar ir auga, tai čia 2 tokie pagrindiniai aspektai, kodėl vaikai taip daug miega, bet netgi mes suaugę ne kažkur keliaujam n vat naujas šalis pamatyt.

Arba einam kažkokius naujus kursus kažką naujo mokomės gi tokie pavargę būna visą laiką norisi, ar gal prigult pagulėti, pamiegoti naktį dėl to, kad tai yra nauja informacija, kas mūsų smegenims su ja susitvarkyti kainuoja labai daug energijos, tai va dėl to ir yra, kad tas toksai didelis visai rėmas.

18:35

Kiek kiekvieną naktį reikia miegoti, nes tai priklauso.

Sakau nuo to, ką tu į dieną veikei nuo to, kaip tu prieš tai naktis miegojai, ar tu sergi, ar tu, nesergi tai va čia ir tada, bet.

Apskritai paėmus, ką mes ir matom, kad nesvarbu, ką ir kaip žmonės veikia, kad tarp 6 ir 8 val.

18:54

Reikia miegoti, jeigu miegi mažiau sveikata prastėja, jeigu miegi daugiau irgi kaštai yra susiję su prastesne sveikata.

Kodėl būna taip, kad, pavyzdžiui?

Iš miegi 10 val. ir po to jautiesi prasčiau ta prasme nu miegi po 7 8 val.

19:12

Ir taip galvoju, galėčiau ilgiau pamiegoti, nes ryte keliuosi sunkiai, bet kaip gerai būtų kokių 10 val.

Miegot išsimiegi tas 10.

Kažkada pasiseka taip, galbūt man taip nebūna.

Aš nesu tiek miegojus, nežinau, kiek metų, bet bet jeigu tiek pavyksta bent jau 9 val.

19:28

Iš miegot, kas yra neįprasta, man asmeniškai.

Aš atsikeliu kažkoks ir galva skauda ir toksai apmiręs labiau ir nesuprantu.

Aš jaučiuosi žvalesnis, kai mažiau pamiegu, ar čia yra kažkoks persimiegojimas gali būt toksai dalykas.

Gali gali aš tiesiog nežinau, kaip moksliškai gal paaiškinti tą tą žodį persimiegojimas, bet priežasčių gali būti daug ir įvairiausių, bet vienas, kuri manau, kad didžiausią rolę čia atlieka tai, kad išsiderina miego ciklas ar tie miego laikai, nes na, dažniausiai tu eini miegot.

20:02

Tu keliesi kažkokių kitų metų, jeigu esi taip, taip ir jeigu tu jau miegi 2 3 val.

Daugiau, pavyzdžiui, tai dažniausiai arba tu nuėjai miegot kitokiu laiku, bet dažniausiai tu atsikėlei žymiai vėliau negu esi įpratęs, ir tas išderina tą mūsų na biologinį laikrodį, cirkadinį ritmą.

20:23

Ir tuomet, pavyzdžiui, mūsų kūną asmeninis, jei yra įpratę, kad, pavyzdžiui, šitas žmogus keliasi 7 ir tuomet jau smegenys kūnas žino, kada kokias medžiagas išskirti.

Kad tave prabudinti, kad paruošti dienai, kad ten suaktyvinti raumenis pažvalinti ir kūnas smegenys tą padaro tau 7, o tada 3 val.

20:45

Lopai guli ir tada tam tikri biologiniai procesai vyksta ne laiku ir ne vietoj čia kaip mašina.

Kitą pavarą važiuot ne netinkamą vienas žodžiu ir tuomet tas tikrai gali privesti prie to, kad tu atsibusi kaip maišu toksai daužtas nes na ne laiku taip sakant.

21:03

Yra genetiniai ar išmokstami dalykai?

Nes na, jeigu, pavyzdžiui, mano gyvenimas keičiasi ir aš keldavausi 7, bet galiu sau leist dabar keltis 8, 9 ir, tarkim, aš keliuosi 8 9, bet jaučiuosi blogai.

21:18

Per kiek laiko mano kūnas adaptuosis prie naujo režimo ir kiek reikės laiko, ar tai yra genetiškai.

Ir aš jau negalėsiu ir kaip ir sako, būna vienas turėjo kiti pelėdos.

Tai kaip čia įmanoma pakeisti ir išmokti naują tvarką.

Ir taip ir ne labai užknisantis atsakymas labai suprantu, bet kai kuriems žmonėms labai lengva yra pakeisti savo miego ritmą ar eiti anksčiau ar vėliau miegoti anksčiau ar vėliau keltis, kai kuriems žmonėms yra praktiškai neįmanoma to padaryt ir tada visa žmonija yra tarp šitų 2 ekstremalių, taip sakant vietų kažkur šitam spektre, kai kuriems lengviau, kai kuriems sunkiau, kai kuriems vienas gyvenimo periodu gali būti lengviau padaryti šį pokytį, kitiems lengviau kitiems.

22:05

Šiek tiek sunkiau.

Vienas ir tas tikrai yra dalinai apspręsta genetikos, tai da.

Ar mes esame vyturiai, ar mes esame pelėdos, yra apspręsta dalinai mūsų genetikos ir netgi kaip mums lengva pakeisti šitą dalyką irgi yra dalinai apspręsta genetikos.

22:26

Iš esmės labai na tokia gal atrodo nesąžiningai, bet kas kartą, kai tu bandysi eiti prieš savo biologiją, tu pralošei biologiją, taip sakant vis tiek paims savo, bet su laiku mažais pokyčiais kantrybė galima padaryti.

22:43

Na, kažkokių tai pokyčių, kad bus na lengviau.

Tai, pavyzdžiui, jeigu reiktų keisti savo kėlimosi laiką ar miego laiką, tai tą patartina būtų daryti tikrai na labai nedideliais žingsneliais ir.

Kas yra nedidelis žingsnelis, tarkim, jeigu aš na įsivaizduokim žmogus poroje gyvena vienas, yra vyturys ir kelias į 6 7.

23:09

O kitas nuo su trim žadintuvais iki 8 ir negali pakilti nuo 7 iki 8 negali tiesiog išlipti iš lovos ir jau atrodo, kalbiesi su juo tik išeini iki virtuvės grįžti jau knarkia ir kaip tam žmogui keisti tą įprotį, kad jis nes jam tai trukdo pačiam gyventi, nes jam reikia po to skubėti į darbą jis nespėja taip toliau, kaip jam po truputį keisti vat.

23:30

Kiek kas tie maži žingsneliai po 5 minutes po pusvalandžio?

Labai geras klausimas yra, yra atlikta keletas tyrimų čia dažniausiai yra.

Su pelėdom ir bandoma jas išmokyti keltis šiek tiek anksčiau.

Na, nes čia didesnė problema.

Didžiajai daugumai žmonių yra.

23:47

Tai vėlgi, kai kurie pelėdos visai pasiduoda šitam.

Kai kurie tų daryk tu ką nori, bet nesigauna, bet galima, pavyzdžiui, kel keisti miego ėjimo, miegoti laiką ir kėlimosi laiką po 15 minučių per savaitę ir vat vienas savaitę pastūmė 15 minučių.

24:04

Kitą savaitę pas tu pastumi 15 minučių dar ir kitą čia bent jau vienas toks tyrimas buvo atliktas, aš nežinau, gal ir 20 gal ir 10 tinka.

Bet aš tiesiog na sakau, ką teko skaityti.

Kitokio tipo tyrimas buvo darytas.

Kur jie su tokiu kūju ėjo?

24:21

Vienas žodžiu, pas tas pelėdas, galima sakyt, susirinko žmonės, kurie dažniausiai eidavo miegoti apie pirmą nakties ir iš karto jums liepia eit miegoti 10 keltis, 6 ir jie ten pirmas pirmą savaitę kankinosi, o po to jau lygtai priprato, tai čia.

24:38

Vėlgi, tiesą sakant, gali gal ir priklausytų nuo žmogaus tipo.

Kai kurie nori po truputį ar negra dua liai, pavyzdžiui, pokyčius, o kitiem būna, nu tikrai yra tokių žmonių, kuriems.

Tinka, tiesiog viskas va dabar bus kitaip ar ne.

Ir čia paskutinį komentarą tik tai pasakysiu, kad norint keisti savo miego, kėlimosi laiką ži nu žymiai svarbesnis ir labiau padėti gali yra pakeisti, kada aš keliuosi ir pradėti keltis.

25:06

Būtent va tuo nauju laiku.

Nesvarbu, kada tu užmigai, nes tada pradės kauptis tas miego skola miego tas spaudimas ir jau pradės ir užmigdyti tada žmogų na anksčiau vakare.

Bet aš girdėjau, kad, pavyzdžiui, jeigu tu per savaitę mažiau miegi, tai neįmanoma, kaip čia tos miego skolos iš miegoti.

25:27

Savaitgalį per vienas naktį, nes daugelis galvoja, nu, dabar ši po 6 val.

Miego, bet savaitgalį, kai driokstelėjo 12 val.

Tai vat ir pailsėsiu ir tada vėl galėsiu visą savaitę keltis anksčiau, nes aš turėsiu rezervą.

Ar taip veikia?

Toks geras klausimas ir daugialypis.

25:43

Dabar galvoju net nuo ko pradėt?

Tai vienas dalykas, kad geriausia visada, jeigu yra įmanoma, kasnakt miegot pakankamai.

Bet planas b gal ar ar kitas variantas, kad jeigu jau nu jau tikrai nepavyksta darbo dienom išmiegoti pakankamai tikrai yra na geriau savaitgalį pamiegoti šiek tiek ilgiau, bet vėlgi šiek tiek ilgiau ne ten 3 4 val.

26:08

Nes visiškai išderinti savo ritmą.

Na, bet gal kokią, pavyzdžiui, valandą nueit miegot pusvalandžiu anksčiau atsikelti pusvalandžiu vėliau nei per daug, nei iš derinsi, tada to cirkadinio ritmo ir dieną, pavyzdžiui, numigt pusvalanduką popiečio miego mes dar čia pakalbėsim, kaip gerai popiečio miegeliui.

26:23

Yra.

Taip dar kitą klausimą labai gera, kurį tu ką tik palietei tai yra tas miego pri kaupimas iš anksto.

Vėlgi, tai nėra rekomenduotina va taip gyventi, nes tų darbo dienom nežinau, nori ten 1000 darbų padaryt reikia, nereikia ir ten kažkokius renginius nueiti ir taip toliau, jeigu turi galimybę, visada geriausia yra kasnakt miegoti pakankamai, bet jeigu netyčia nu jau taip tikrai būna gyvenime, kad būna stresinė desni periodai darbai dar kažkas, jeigu žinai, kad ateina tau toksai, laikas, kai tu negalėsi miegot.

26:57

Pakankamai taip gerai ir apsimoka.

Prieš tai pri miegot, taip sakant, kiek telpa čia netgi yra tyrimai daromi su kariškiais su sportininkais.

Dabar net ir su paprastais žmonėm, taip sakant, ir tas rodo, kad prie miegojus ar neturint miego skolos ar na pri miegojus iš anksto, mes ir lengviau ištveria m prasto miego periodą ir mes po jo greičiau lengviau atsistato.

27:27

Taip, kaip elgtis?

Pavyzdžiui, jeigu mano kelionė dabar vat populiaru, labai visi skrenda Turkijos, egiptu s ir skrydžius.

Dabar perkelia vidury nakties ta prasme skrydžiai yra ne 5 ryto, kai būdavo įprastai tenai dabar 3 nakties išskridimas, tai tu turi keltis ten pusę 2 nakties važiuoti į uostą.

27:46

Kaip tokiu atveju elgtis, ar tada geriau išvis nemiegoti ir tą naktį pratempti ar bandyt nueit 8 vakaro užmigti ir pamiegot tas 3 4 val.

Ir tada atskridus, nes vis tiek atskridus jau atskrenda į šalį.

Ten pusryčiai ir visą dieną toj saulėj būni tai automatiškai jau tikrai nemiegosi po pietų, ko tai jau vakare tik issimiegot, kaip šitoj vietoj elgtis, kad jaustis kuo mažiau pavargusiam, nes nalabai tokias tri ki situacija.

28:15

Nu čia žinot, tokį klausimą uždavė jai, kad aš turbūt tokio sunkaus klausimo negavau net per doktorantūros gynimo.

Dabar galvoju, net nežinau.

Tiesą sakant, jeigu skrydis yra kokią 3 nakties, tiesą sakant, net su gal, pavyzdžiui, pelėdai, tai tikrai siūlyčiau net ne neiti miegoti.

28:31

Nes na dažnai jeigu ten pelėda, lengvai visai išbūna iki iki vėlumos vidurys koksai.

Nu tai gerai vyturys, tai gal ir užmigs 7 8 kokia ir tu kažkiek pamiegosi?

Dabar galvoju, vargšas vidutinis, kur nei pelėda balandis.

Kitaip sakant tai dažnas žmogus.

28:51

Pavyzdžiui, jeigu eina miegot kokią 11 nu, tai tu gulkis 9 nu, bet ir gulėsi, turi kitos iš esmės jo ne.

Pavyzdžiui, aš žinau pati save, kad aš tikrai negaliu savęs priversti miegoti, ten užmigti valandą ar 2 anksčiau, negu aš esu įpratusi.

29:08

Na, nebent aš jau labai pavargusi, esu ir aš, tada irgi žinau save, kad aš nugalėsiu tolo, bet aš pradėsiu nervuotis ir nieko man taip ir nieko gero nebus, tai čia aš manau, kad.

Turbūt aš negaliu pasakyt kažkokio atsakymo, kuris tiktų visiems, gal čia tada reikia ir pasižiūrėti, ar jūs esate toksai žmogus, kuris be problemų iš esmės gali užmigti anksčiau, jeigu reikia na, o jeigu ne, tai aš turbūt siūlyčiau tiesiog eiti miegoti tuo metu, kaip yra įprasta kelti.

29:37

Nu jau tada gaunasi pamiegot pusvalandį valandą 2.

Nu jau kiek gaunasi, kad gal per daug to miego kėlimosi ritmo nei išderinti.

Aišku, ten gausis, kad naktį skrendi nu, bet tada jau kitą dieną vėl eiti miegoti.

Prastu laiku keltis įprastu laiku.

29:53

Svarbu svarbu, kad būtų išlaikytas tas įprasto laiko režimas.

Mhm čia, tiesą sakant, per tokį trumpą, bet toks geras visai komentaras, kuris man labai patiko.

Dažnas klausia, ką daryt vat, jeigu vat naktį nemiegojau, negalėjau užmigt neužmigau, bet vat vienas naktis šiaip gerai miegu ar ne, bet ką vat geriausia daryt po bemiegės nakties, o geriausia yra nieko nedarys nieko nekeis.

30:18

Tiesiog atsikelti, kada dažniausiai yra keliamasi dienos kažkokių veiklų irgi per daug nekaitalioti ir ir vakare, irgi eiti grynai, kad nei išderintos savo rutiną.

Naktį ir gyventi įprastą gyvenimą, taip pat sportuoti, taip pat dirbti viską daryti, kaip kaip turėtum daryti ir tiesiog kitą dieną elgtis taip, lyg nieko nebuvo.

30:40

Taip, bet čia aš dar kartą pabrėžiu, kad tai yra na vienas kažkokia pavienę bemiegė naktis.

Aš nekalbu apie nemigą ar kažkokių sutrikimų jo.

Žmonių, kurie iš tikrųjų vienas tokią naktį turi ir pradeda labai nerimauti, kad kažkas tai įvyko ir tada išsivysto kažkokios tai baimės stresas ir.

31:01

Daug visokių minčių prisigalvoja, kad jau kažkas blogai.

Taip, čia netgi ir tada pradedi keist viską keltis ten vėliau, gal pamiegot dieną, nors niekad to nedarai, gal ten atšaukė kažką pradedi labai kitaip elgtis, o mūsų smegenims ir kūnui visokie pokyčiai iš esmės yra stresas.

31:21

Tai tu dar daugiau streso priduodi savo kūnui prie to streso, kad jau buvo gana prastas prastas miegas, tai tas dėlto dažnas.

Aš ir sakau, kad geriausia po.

Vienas nakties bemiegės.

Stengtis tiesiog na per daug kitų pokyčių, nei ne įdėti į tą dieną.

31:39

O dar norėčiau grįžti prie galvos skausmo, mes šiek tiek užsiminėme, kad tai gali būti dėl cirkadinio ritmo, bet kol kas dar gali būti priežastis, jog žmogus, pavyzdžiui, nuėjo laiku miegoti, išmiegojo naktį.

Nežinau, kokie ten žvaigždžių karai tose galvos galvoji ten vyko, bet ryte atsibunda ir jam galvą skauda.

31:58

Kokios gali būt priežastys, kas kas gali padaryti įtaką, jog atsikelia su galvos skausmu?

Čia visgi pajuokausiu.

Tikiuosi, kad per daug žmonių neišgąsdino.

Čia priežastis gali būt nuo, kad per mažai vandens gėrė iki smegenų vėžio.

Tiesą sakant, kad tikrai labai daug įvairiausių skirtingų gali būt kad.

32:18

Oras miegamajame nebuvo grynas.

Koks yra labai svarbu?

Tikrai gal per gal per mažai buvo gerta vandens, gal buvo nueita miegoti išgėrus alkoholio pavartojus nikotino kofeino ar persivalgius gali tai būti visiškai nesusiję netgi su miegu.

32:38

Tai čia truputį sunku yra atsakyti.

Gali būti daug priežasčių, bet turbūt reiktų pažiūrėti, ką padarėm ne taip, ką įprastai.

Darytum labai labai geras.

Ir dar vienas apie miegą, kodėl su amžiumi, nes irgi užsiminė čia apie tai, kad su amžiumi keičiasi tiek ir miego poreikis.

32:58

Atsiranda toks kaip aš, vadinu miego pagirios, pavyzdžiui.

Ką aš jaučiu, ko niekada anksčiau nebuvo, kai buvo man 20, 25 metai?

Jeigu aš nueidavau 2 nakties, pamiegodavau 6 val.

33:13

Aš jausdavausi lygiai taip pat, kaip nueičiau 10 miegoti ir atsikelčiau 6 ryto ir miegočiau 8.

Jeigu dabar aš nueinu miegoti vėliau 12, netgi, kartais vėliau 11.

Kitą dieną aš jaučiuosi lyg aš kažkokias pageres turėčiau, kažkaip viskas ne taip ar taip dėl to pa dėl to pačio cirkadinio ritmo ar bet kodėl toks jautrus?

33:34

Organizmas pasidaro su amžiumi, kodėl?

Ar tai reiškia, kad visu amžiumi reikia dar griežčiau laikytis kažko tai režimo?

Labai geras klausimas, tai taip iš esmės kuo kuo senyn tuo blogiau?

Aišku, juokauju, bet nes amžiumi vyksta įvairiausi.

33:52

Na degeneraciniai procesai.

Dar aš nežinau, ar čia.

Taip sakant, mūsų amžiui labai tas yra aktualu, bet nu aš aš irgi jaučiu tokius dalykus, ar ne?

Bet iš esmės visada geriausia yra eiti pagal savo cirkadinį ritmą ir kuo mes esame vyresni, tuo mes jautriau reaguojame į tuos visokius pokyčius ar nuokrypius nuo režimo ar ne?

34:18

Taigi visi aš dar iš vaikystės visai atsimenu, kad visą laiką būdavo, kad ten tėvai seneliai visada tuo pat metu eina miegoti, visada tuo pat metu keliasi ir net jeigu turi galimybę.

Jie nu nemiega ilgiau negu normaliai, ir tas atrodo taip keista.

Taigi ten savaitgalį miegosi ar miegosi.

34:34

Na, nes su amžium dar vienas dalykas, kad jau tiek metų besilaikant kažkokio ritmo, jau yra tas toks net nu biologinis net įpratimas, kurį pakeisti yra sunku ir nuo kurio va truputį nukrypus jaučiasi žymiai labiau tie padariniai, ką mes ir jaučiame dar truputį kitas komentaras, kad su amžiumi taip vidutiniškai paėmus žmonių populiaciją su amžiumi keičiasi ir mūsų.

35:01

Na chrono tipas chrono tipas apibūdina ar mes esame vyturiai ar mes esame pelėdos tai, pavyzdžiui, vaikai, kuo vaikai yra?

Na, iš pradžių tai net nelabai turi kažkokį tai aišku, chrono tipą.

Šiaip jie yra daugiau vyturiai ir tuomet paaugliai patampa labai pelėdom vėlai eina miegoti vėlai keliasi ir tuomet jau paaugliai, kai išeina iš paauglystės ir jau įeina į suaugystę.

35:28

Vėjas po truputį labiau vyturiai, vizualiai viduriai ir kuo mes vyresni?

Tuo mes labiau ankstėja, čia yra tokios.

Tendencijos prasme daug didžiajai daugumai populiacijos.

Taip taip, jeigu na taip tokį vidutiniškai paėmus didžiajai daugumai žmonių.

35:45

Pastebėjau, kad ten vyresni žmonės ten 60, 70, 80 metų.

Jie kažkaip tai ir anksčiau eina miegoti, bet ir jie naktį net atsikelia ko 4.

Aš ten girdžiu iš senyvo amžiaus žmonių, sako ai, tai aš 4 val.

36:00

Pamiegu naktį atsibundu knygas, skaitau ten.

O ryte vėl valandėlę užmiegu jiems čia atrodo, kad normalu, o dabar tai pasakytum kokiam trisdešimtmečiui, kad čia normalus kitų, ką tu čia, kažkas jau negerai.

Tai čia visiškai normalu, kad su amžiumi ir miego reikia mažiau.

36:17

Ir ir tas ankstyvas atsikėlimas yra irgi norma.

Labai džiaugiuosi, kad paklausei ar ar pasakei, kad ar ar tikrai yra taip, kad su amžiumi miego reikia mažiau, nes čia yra tikrai vienas.

Turbūt iš plačiausiai paplitusių tokių miego mitų pavadinkime su amžiumi.

36:33

Nėra taip, kad miego reikia mažiau.

Jei jau tu pats tampi suaugęs žmogus, nu, dabar jau šiais laikais gal skaitykime nuo trisdešimties metų ir iki iki jau ten, kiek metų gaunasi iš esmės visiems reikia tų pačių 7, 9 val. lovoj ar 6 8 val. gryno miego.

36:51

Dabar kodėl gali atrodyti, kad senjorams reikia mažiau miego yra paprasčiausiai nes jam neišeina iš miegoti jau tiek, kiek iš esmės reiktų, o neišeina iš miegoti dėl įvairių degeneracinių procesų.

Kurie vyksta su senatve, tai yra ir įvairios smegenų ląstelės.

37:10

Pavyzdžiui, tuose smegenų centruose, kurie reguliuoja miegą.

Tai yra ir sunkiau užmigti ir sunkiau generuoti gilų miegą.

Tai reiškia, senjorai miega paviršutiniškiau ir juos netgi lengviau.

Na, jie atsikelia nuo mažesnių trikdžių, taip pat jau su su amžiumi vis tiek kaupiasi kažkokia sveikatos sutrikimai, kurie na, kaip antrine priežastimi, gali prisidėti prie blogo miego ar ką skauda, ar nepatogu vaistus.

37:39

Kažkokius reikia naudot, kurie dažnai irgi daro įtaką miegui, tai jiems reikia to miego.

Tiesą sakant, aš sakyčiau, kad senjorams.

Netgi labiau reikia daugiau to miego negu paprastam vidutiniam suaugusiam, bet tiesiog nebesigauna.

Ir čia paskutinis mažiukas komentaras, kas aš manau, ateis ateitį?

37:57

Dabar jau yra daug tyrimų ir netgi na bandomi gaminti tokie prietaisai įvairi stimuliacija ten ar magnetinė ar elektrinė, ar garsu bandoma pagerinti, pagilinti senjorų miegą ir taip prisidėti prie jų.

38:13

Na sveikatos gerinimo ir tada net ne to ilgaamžiškumo na.

Sveiko ilgaamžiškumo didinimo.

Ar tai galima dėti lygybę, kad pastovus, kokybiškas miegas yra ilgaamžiškumas.

38:30

Aš rodykles gal dėčiau ne visiška lygybė, nes daug yra kitų svarbių dalykų, bet mie na miegas, fizinis aktyvumas, dieta, maistas ir streso susidraugavimas su stresu.

Gal jo yra tikrai tos 4 kojos tokios jo.

38:50

O, jeigu vienas dar toks niuansas apie miegą, jeigu mes turim prastą miegą ir iš tikrųjų yra nemažai žmonių, kurie aukoja miegą dėl darbų.

Dirba viršvalandžius dirba iki vėliaus vakaro, tada privalo keltis anksti ryte, nes vaikai šeima.

39:07

O galbūt nėra šeimos, bet vis tiek į darbą reik važiuoti žadintuvas. 6 kamščiai taip toliau vėl visą dieną darbuose vėl ten vakare nespėja, vėl prie kompo ir tada darbas jau nebe 8, o 12 val.

O jeigu net ir darbas 12, dar ir vaikai, juos reikia paguldyti ir tada po vaikų kažkoks savo laikas, o norisi ir sau kažką tai pasidaryt na žodžiu, miego yra 5, 6 val.

39:29

Ir taip metai iš metų metai iš metų.

Rinkos išeinu, kokios gali būti sveikatos pasekmės, jeigu mes tokį gyvenimą gyvensime.

Versus tą gyvenimą, apie kurį kalbėjote, kad reikia išmiegoti 7, 9 val.

39:45

Galbūt net.

Sau sukurti gyvenimą, kad galėtum keltis be žadintuvo, bet tas be žadintuvo kėlimasis būtų sveikas tarp kokių pusės 7, 8 ir kaip kaip skirtųsi žmogaus sveikatos padariniai čiam 2 scenarijais?

40:02

Labai labai fainai, kad pateikė būtent tuos 2 scenarijus, nes ten na tada labai aiškus, yra tas palyginimas ir dar vienas labai svarbus punktas čia, kad būtent ar tais prastai miegame visi, kartais blogai miegot visiškai nieko tokio.

40:17

Visiškai visiškai okei, visiškai normalu, netgi sakyčiau, kartą per savaitę, jeigu prieš tai ir po to gerai miegi nieko baisaus, kūnas atsistatys, dar nesu tuo kūnas mūsų susitvarko, bet va būtent va tas lėtinis chroniškas miego nepriteklius va čia jau kur šiek tiek rimtesnės.

40:38

Na, gerokai rimtesnės problemos prasideda, nes iš esmės miegas yra svarbus palaikyti mūsų absoliučiai visų sveikatą, visokeriopą, fizinę, psichologinę, emocinę, fiziologinę.

Kiekvienas organas yra žalojamas miego nepritekliaus nu kur tu be dursi ten skrandis, raumenis, žarnos širdis, plaučiai, smegenys.

41:02

Iš viso tai esmė, kad miegas yra ta, jog manau, kad geriausia būtų paaiškinti maždaug taip, kad dienos metu mes esame va aktyvūs, patiriame daug stresų, visokių visokių iššūkių, ar ne vat būtent ką tu ir sakei, kad važiuojam dirbom kažką atliekame vaikai taip toliau taip toliau buvimas prabudus siais, tiesą sakant, yra.

41:23

Žala mūsų kūnui ir tą žalą reikia paskui sutvarkyti, atstatyti ir miegas.

Būtent ir yra tas laikas, kai visa per dieną sukaupta žala yra atstatoma miegas reikalingas, kad vėl prisukti sutvarkyti, taip sakant visą mūsų kūną ir atstatyti gamyklinius parametrus, taip sakant, kad mes ryte atsikėlę vėl pradėtume.

41:47

Dieną visokeriopai pasiruošę tos dienos iššūkiams.

Ir jeigu mes vis per trumpai miegam.

Vis mūsų kūnas nėra taip sakant, galutinai suremontuojamas, ir mes tą dieną pradedam, taip sakant jau su kažkokia žala, kuri tada ir kaupsis.

Kai tu pastoviai pastoviai.

42:03

Aplinkui miega, pavyzdžiui, sveikatai.

Jeigu 20 metų tokį gyvenimą gali iššaukti ligas kažkokias ar ar ar, pavyzdžiui, atminties kažkokie tai praradimai prastesnė atmintis.

Aš nežinau, kokie gali būti padariniai.

Per trumpas miegas labai stipriai kerta per smegenų veiklą, tai prastėja atmintis, ilgėja reakcijos laikas.

42:24

Blogėja dėmesio koncentravimas ir išlaikymas labai prastėja atidumas, mes darome daugiau klaidų per trumpai miegant didėja visokių nelaimių, nelaimingų atsitikimų, netgi rizika labai kerta per mūsų atsparumą stresui.

Jeigu mes esame per trumpai, na miegojome nepakankamai šitą.

42:43

Pavyzdžiui, aš ant savęs žiauriai žiauriai pastebiu, kad jeigu aš neišsimiegu, nu mane labai paveikė net maži, viskas erzina ir dar užtrunka, kiek laiko atsistatyti po menkiausio kažkokio dalyko.

Tai per trumpas miegas taip pat yra susijęs su emociniu nestabilumu.

42:58

Tai čia mes tik apie smegenis kalbėjom, taip pat per trumpas miegas labai iš reguliuoja mūsų medžiagų apykaitą, virškinimą.

Tyrimai labai aiškiai rodo, kad žmonės, kurie miega nepakankamai, kitą dieną valgo dažniau daugiau renkasi ne sveikesnį maistą ir užkandžiauja daugiau.

43:15

Taip pat per trumpas miegas labai kerta per širdies ir kraujagyslių sistemą, tai prastėja, sveikata, didėja kraujospūdžio, aukšto tikimybė didėja.

Mergina širdies smūgių ir įvairių kitų dalykų tikimybė, taip pat čia gal ne tavo būtent auditorijai irgi bus labai svarbu, kad su geras miegas yra labai svarbus fizinę fizinei ištvermei raumenim, kad atstatytų po fizinės veiklos.

43:45

Kad išvengti traumų ir kad didinti ištvermę realiai.

Tai aš dabar taip klausau ir galvoju, jeigu pasaulyje pirmoj vietoj mirties priežastis yra širdies ir kraujagyslių ligos, jau nutukimas ir viršsvoris ir su tuo susijusios problemos, irgi jau įeina į trejetuką mirčių priežasčių, tai miegas čia iš tikrųjų net pasitarnautų, nes na miegas jisai reguliuoja mūsų hormonus greitina ir leptiną.

44:15

Na ne tai automatiškai žmogus ne toks alkanas, ne ne taip daug nori valgyti, persivalgyti.

Tai galėtų ir sureguliuoti svorį.

Taip taip per trumpas miegas vėlgi yra tyrimai, kurie pakankamai aiškiai parodo tiek na koreliacija, tiek jau yra tyrimų, kurie parodo netgi priežastį pasekmę.

44:32

Tau tokį ryšį, kad per trumpai miegant, tai kelia nutukimo ir viršsvorio viršsvorio riziką ir taip pat kelia diabeto antrojo tipo riziką.

Tai šiek tiek užsiminėt apie atmintį ir man labai būtų įdomu sužinoti, kaip tas miego trūkumas veikia atmintį arba gebėjimą formuoti ir atsiminti informaciją.

44:58

Ar tie žmonės, kurie, pavyzdžiui, Tokią trumpalaikę informaciją užmiršta.

Žinot, tokia būna už marš tuo liai, kur atrodo pasakei arba apvedė aplink namą.

Jis jau pamiršo, kuris randasi, ar tai yra.

Vėlgi gali būti ilgalaikių trumpo miego, pasekmių.

45:16

Kažkoks tai vaisius.

Ar vis dėlto tai yra genetiškai tiesiog žmogus?

Na, tokią atmintį turi, ir jeigu toks žmogus pradėtų ilgiau miegoti, ar jisai, ar jisai geriau atsimintų?

Tai prastas miegas tikrai yra susijęs su prastesne atmintimi.

Geras miegas yra susijęs su geresne atmintimi.

45:33

Dabar gali.

Miego trukmė gali padaryti įtaką mūsų atminčiai, netgi, pavyzdžiui, jeigu aš prasčiau atsimenu, pradėsiu ilgiau miegoti kokybiškiau miegoti, pradėsiu į daugiau kreipti dėmesio.

Aš net gali geriau atsiminsiu dalykus.

Jeigu jūs miegat gerai ir pakankamai ir pradėsit ant viršaus ilgiau miegot, greičiausiai nieko nepasikeis čia kaip ir su papildais ar ne, jeigu juos naudoju, jeigu tau nieko netrūksta?

45:57

Taip, taip, jeigu atminties pablogėjimą yra sukelti būtent per prasto miego, tai aišku, jeigu pradėsi geriau miegoti.

Tada ir atmintis bus geresnis, bet aš dar truputį noriu papasakoti irgi, nes labai labai įdomus ir labai faini procesai vyksta mūsų smegenyse miegant tiesiogiai.

46:14

Na, kas tvarko realiai mūsų atmintį ir tą labai svarbu išgirsti, ypač tiems, kurie daug mokosi.

Apskritai visiems tai yra svarbu, bet ypač moksleiviams, studentams ir taip toliau esmė yra tokia, kad visa nauja informacija, kurią mes įgyjame dienos metu, tai dienos metu čia kažką išgirdome.

46:30

Pamatėm, sužinojom, pajautėm, pagalvojom sugalvojom visa šita tokia nauja informacija.

Ji yra išsaugoma tik vadinamoje trumpalaikėje atmintyje.

Netgi tai, ką mes dabar klausomės šioje laidoje vat.

Dabar klausytojai klauso, jie išsaugojo trumpalaikę atmintį.

46:48

Taip.

Na gerai dėmesingai ne tai, kad ten kažkur taip, bet kraujo fone taip sakant.

Bet jeigu yra sutelkiamas dėmesys, na ir ten daug kitų aspektų yra, bet iš esmės dienos metu nauja informacija yra įdedama į vienas saugyklą smegenyse.

47:04

Kas yra trumpalaikė atmintis ir tuomet?

Mes užmiegame tuomet mes tai miegam, o smegenys tai dirba intensyviai ir iš pražiūri visą tą naują informaciją.

Žiūri ir išsprendžia, kuri informacija yra mums svarbi, reikalinga ir aktuali mūsų tolimesniam gyvenimui ir išlikimui, ir tuomet tą informaciją perkelia į ilgalaikę atmintį.

47:28

Tai yra jau tam ilgam išsaugojimui, bet čia yra dar svarbu paminėti, kad ne tik, kad perkelia į ilgalaikę atmintį, bet ir stipriai apdoroja tą informaciją.

Pavyzdžiui, nuima emocinius krūvius, kad nebūtų, pavyzdžiui, ten potrauminio streso sindromo išsaugo tik tam tikras pačias reikalingiausias, aktualiausias, svarbiausias detales, taip pat šitą naują informaciją integruoja į jau mūsų turimą informaciją jau mūsų turimą gyvenimo istoriją, kad ta informacija nėra tiesiog kaip fakteliai, kažkokie tai bet kokie sudėti, bet tarytum jiems duodama prasmė, na, mūsų būtent mūsų asmeninėje gyvenimo istorijoje.

48:12

Ir va tas vyksta kiekvieną.

Kaip, pavyzdžiui, girdint dienos metu informaciją.

Užfiksuoti tai.

Ką naktį būtent atsidėtų mūsų smegenys ilgalaikę atmintį, ar ne kaip, kaip uždėti akcentus ant to, kas man ypatingai svarbu prisiminti?

48:33

Nes na, įsivaizduokim, kad mūsų laida 2 2 su puse valandos, tai aš visų 2 su puse valandų neišmoksiu ir tikrai neatsiminsiu, bet kaip uždegti akcentus šioje laidoje?

Kas man svarbu prisiminti?

Ir tai aš užfiksuoti jau rytoj aš galėčiau visiem papasakot, lyg lyg būčiau ką tik girdėjęs.

48:52

Žiauriai geras klausimas, nes būtent netgi yra tam tikrų metodų, ką aš dabar papasakosiu kaip tarytum pažymėti tą informaciją taip, kad miego metu va šitą būtent išsaugoti ar ne?

Tai yra keletas tokių, juk tokių dalykų kai kurie yra labai paprasti ir dar papasakosiu apie vienas tokį naują mokslinį metodą ir jis labai įdomus.

49:12

Tai pirmas dalykas kreipti dėmesį ne multitaskinti, bet jeigu jau tu kažką mokaisi, ar na kažką klausai, ką tu nori prisiminti, sutelkti dėmesį.

Čia yra numeris vienas kas padidins tos informacijos ilgalaikį išsaugojimą 2.

49:30

Duoti pasisakyti sau ar suteikti prasmę tą informaciją pasakyti, kodėl ji yra svarbi.

Ateičiai, kodėl ta informacija yra svarbi, nes tuomet smegenys vienas žodžiu sugeba atskirti vat kas ta, kad buvo uždėtas būtent akcentas čia netgi.

49:47

Pavyzdžiui, vienas tyrimą noriu trumpai papasakoti, kuris gerai pailiustruoja.

Tai, pavyzdžiui, buvo 2 grupės žmonių, turėjo išmokti keletą kažkokių naujų faktų.

Vienas grupei buvo pasakyta, kad šita informacija jums būtinai reikia atsiminti rytoj, nes jeigu teisingai atsakysite gausit pinigų ir kitą dieną po nakties miego, ta grupė žymiai geriau atsiminė tą informaciją.

50:08

Tai tiesiog.

Gavo paskatinimą.

Būtent pa pabrėžti, kad ta informacija yra svarbi.

Taip pat tyrimai rodo, kad na svarbus toksai emocinis aspektas.

Mes atsiminsim aišku ta informacija, kuri mus ten išgąsdino ar labai sukrėtė, bet taip pat ir tokia gera džiaugsminga.

50:25

Ar jeigu mes labai su susidomėjom kažkokių kažkokių dalykų ir netgi yra tokia visai faini paskutiniai tyrimai, kurie rodo, kad humoras, juokas padeda atsiminti tą informaciją.

Dabar už tai na daug dėstytojų, na, kaip daug keletas inovatoriškų dėstytojų bando ne tas paskaitas, vis tiek surašysiu juokeliais ar ar linksmiau įdomiau kitaip.

50:50

Dabar trumpai paminėti norėjau vienas tokį įdomų mokslinį, mokslinį metodą, kuris vadinasi tikslinis atminties suaktyvinimas arba angliškai, vadinasi, memory reaction, kuris parodo, kad jeigu mes mokomės kažkokią naują informaciją.

51:09

Klausydami kažkokio garso būtent va tas pabraukimas, pažymėjimas pavyzdžius varpelis m.

Ir tuomet mes tą garsą paleidžiame vėl, kai žmogus miega.

Kitą dieną žmonės, kurie mokėsi ir miegojo su tuo pačiu garsu, atsimins tą informaciją žymiai geriau, negu tie žmonės, kurie tiesiog paprastai miegojo.

51:33

M nes tas būtent su ta asociacija tarp to, pavyzdžiui, naujos informacijos įgijimo ir kažkokio garso, ir tai netgi veikia su kažkokiu kvapu, pavyzdžiui, mokytis uodžiant rožių kvapą ir jį paskui paleisti, taip sakant miegant tai tarytum naktį mums miegant tai būna ženklas smegenim prisiminti, pakartoti vėl tą informaciją.

51:58

Ir tada taip ir čia net tyrimai yra atlikti su šeštokais su ta prasme žmonėms, moksleiviais.

Tiesiog paprastose mokyklose ir taip parodė, kad, pavyzdžiui, šeštokai geriau išmoksta anglų, vokiečių kalbos žodžius taip.

Ohm čia galima pritaikyti ir marketinge kokiam.

52:18

Dabar galvoju, o, pavyzdžiui, muzika esu skaitęs, kad ir pats patyriau tai, jog klasikinė muzika leidžia labiau susikaupti tai ar išeina taip, jeigu aš dabar klausysiu klasikinės muzikos, kokios dirbdamas arba kažką tai darydamas, kas man labai svarbu atsiminti ir tuomet naktį usi leisiu kokį nors tenai.

52:40

Nežinau, taimeriai, kad įsijungtų kokią muziką ten 2 nakties, tai man muzika pradės padės atkurti smegenim kažkokią tai vatą.

Suaktyvinti informacijos išsaugojimą.

Tiesą sakant.

Taip gali būti ir čia.

52:56

Netgi vienas kitas tyrimas buvo atliktas su koledžo studentais ir jie mokėsi.

Na kažkokią ekonominę ekonomiką ar finansus.

Aš dabar tiksliai neatsimenu, nesvarbu būtent klausydamiesi klasikinės muzikos ir paskui tą pačią klasikinę muziką jam leido naktį ir tie, kurie va taip mokėsi, palyginus su tais, kurie mokėsi be muzikos, jie daugiau na geriau išmoko, geriau atsiminė visą tą medžiagą.

53:22

Tyrimą ta vau, aš dar šiek tiek apie sapnus norėčiau pakalbėt, nes man irgi atrodo tai gal bus šiek tiek susiję su atmintim, iš kur tie sapnai gimsta?

Iš vis yra mokslas, kažkoks paaiškinantis, kas yra sapnai ir kodėl mes juos matome ir kodėl mes juos matome taip, kaip matome, nes ten atrodo, mes gyvenam kažkokioj fikcijoje, nors tai vis tiek yra iš atminties sukurti vaizdiniai.

53:45

Vėl labai geras klausimas ir labai daug tokių svarbių detalių pastebėjai.

Būtent, kad sapnai yra tarytum fikcinis pasaulis, bet yra detalių iš mūsų kasdienio pasaulio, o ne tai, ką reiškia sapnai.

Kodėl mes sapnuojam?

Bent jau mano žiniom, tai mes nežinome ir niekas nežino.

54:02

Yra labai labai daug įvairių teorijų, kai kurios yra labai palaikomos, kai kurios yra mažiau.

Pavyzdžiui, kai kurie mokslininkai iš vis mano, kad sapnai išvis yra pašalinis, tiesiog efektas, smegenų ląstelių aktyvumą ir kad nieko jie nereiškia jokios čia funkcijos ir biologinės reikšmės neatlieka.

Na bet gal.

Šitoj vietoj kūrėjai nusivils dabar.

54:19

Ir sapnininkai visokie, ten sapnų aiškinimai ir taip toliau.

M, bet yra na tam tikrų kitų sapnų teorijų.

Pavyzdžiui, yra manoma, taip pat, kad sapnai na, tai yra rem mes.

Daugiausiai sapnuojame rem miego metu sapnuojame ir lėtojo miego metu, bet žymiai mažiau daugiausiai ir vaizdingiausiai rem miego metu, o būtent rem miego metu ir vyksta tas mūsų naujų prisiminimų.

54:48

Inkorporavimas įpynimas į jau mūsų turimą atmintį.

Tai už tai ir manoma, kad gauna sapnai ir būna tas toksai efektas.

Tos naujos informacijos į pinimo jau mūsų turimą informaciją ir gaunasi, na, tas toks keistas pasaulis, bet kaip ir su dalim, šiek tiek mūsų tos kasdienos ir ypač būna na atstovaujama ar reprezentuojama ne kažkokia dieniniai faktai, bet daugiau toks na emocinės, tos patirtys.

55:16

Ar mes ten stresavo medieną, ar dėl ko, ar dėl kažko džiaugiamės, gal mes apie kažką galvojom?

Pavyzdžiui, ant labai galvojam, kad kitą dieną aš eisiu pas artūrą ir aš net podkastą ne nu ir vat sapnuoju.

Aš tada kažką tai tokio.

Vizualizuoja te ateitį, kaip tai vyks, ką darysit viską?

55:37

Pasiruošus, taip sakant, tai va čia, pavyzdžiui, irgi yra kita teorija, tų sapnų, bet tokie nelabai pa gal pa pa pa pa tvirtinama, kad kiti mano, kad gal sapnai yra tarytum tokia saugi aplinka, išsi testuoti, bandyti įvairius gyvenimo scenarijus, kad tai na pasiruošti, taip sakant į įvairiems gyvenimo atvejams.

55:59

Ar sapnų kokybę gali nusakyti.

Miego kokybė arba, pavyzdžiui, kaip mes pailsėjom, nes būna vienas sapnai, kuomet tenai atrodo fantazuoji, ten viskas faina, o kiti sapnai būna tokie sunkūs.

Kur tu realiai ten sprendi problemas ir atrodo realias problemas sprendi, tai kas gyvenime išgyventų, ten irgi toliau sprendė tas problemas, ar tas sapnas kažkaip tai daro įtaką?

56:25

Kažkada įdomi, kodėl jie taip skiriasi ir dar kitas klausimas prie to pačio, kodėl vienas sapnuoja aiškiai, o kiti?

Pavyzdžiui, labai neaiškiai, nes būna žmonės iš tikrųjų sako ir mano kiekviena naktis kaip filmas.

Į šitą į 2 klausimą tai, tiesą sakant, nežinau ir nežinau, ar kas nors žino tikrai geras ir labai įdomus pastebėjimas, bet su sapnais sapnus tirti yra tragiškai sunku.

56:51

Moksliniam pasauliui netgi yra dažnai sakoma, ar neuromokslų pasaulį, kad na sapnų tyrimas tai yra, kad na tavo karjeros žudyt, o jos taip sakant, nes jos labai sunku, moksliškai, taip teisingai tirti, nes vienas dalykas čia iš karto galima pagalvot gerai žmogus sapnuoja, bet tu apie tuos sapnus sužinai tiktai iš to, ką žmogus atsimena apie juos.

57:14

Ir, kaip žmogus dar papasakoja apie juos?

Čia keletas filtrų netgi praeina ta prasme nuo tikro.

Sako.

Taip būtent ne taip, kaip daktare house rodo, galima buvo matyt, taip sakant.

Esame visi matę filmą inception su leonardo dicaprio ir tenai yra būtent filmas apie miegą ir ten yra minimi dreams yra sapnai.

57:38

Kiek tai yra?

Realu, kad mes galime sapne atpažinti save, kad mes miegame ir gyventi sapne, ir.

Ištempti sapną kaip vienas, nes ten filme būtent apie tai kalba ir aš po filmo iš tikrųjų domėjausi ir yra teorijų, ir yra knygų, ir yra žmonės, kurie tvirtina, kad jie taip gali daryti ir kad jie miegodami supranta, kad jie yra miege ir jie ten gyvena gyvenimą ir po to vėl užmigdami.

58:05

Kitą naktį jie grįžta į tą miegą, kuriame buvo ir tęsia savo gyvenimą, ir kai kurie net nenori išeiti iš miego.

Ar tai iš viso realu?

Jojo tai.

Liusi d dreaming arba sąmoningas sapnavimas yra visiškai realus dalykas, į kurį, tiesą sakant, žmonės netgi gali išsitreniruoti tai.

58:27

Sąmoningas sapnavimas.

Būtent tai yra toksai sapnas, kurio metu žmogus tarytum atsibunda sapne, ne realybei, bet sapne ir suvokia, kad sapnuoja ir gali.

Pavyzdžiui, kai kurie žmonės va tiesiog atsibunda sapne ir vat su supranta, kad jie yra sapne na ir galbūt iškart.

58:42

Pavyzdžiui, prabunda man dažniausiai būna, aš bandžiau, tiesą sakant, išsitreniruoti sąmoningai sapnuot, bet tada, kai man tik pavykdavo suvokti, kad aš sapne, aš taip apsidžiaugdavo, kad aš iš tų emocijų ir atsibusdavau, tai nu, man tai vienas žodžiu, taip ir nepavyko, bet galima išsitreniruoti ir, pavyzdžiui, kai kurie žmonės gali tuomet.

59:01

Keliauti pas sapną, jį žiūrėti, ar ir kai kurie netgi sugeba su tuo sapnu sąveikauti, tai netgi kurti pa paveikti tą sapną visur yra net ir Lietuvoje, pavyzdžiui, yra netgi sąmoningo sapnavimo, kaip ir klubai, būreliai žmonių grupės teko su kai kuriais šiek tiek kalbėtis ir čia dabar, tu irgi paminėjai vienas tokį aspektą, kad na visko gali būt per daug.

59:28

Yra atvejų, kai žmonės na ant tiek įninka į sąmoningą sapnavimą.

Pavyzdžiui, netgi pasidaro sunku atskirti realybę nuo sapno, nes tu sapne prabundi ane ir ten tau vienas realybė ir tu jau nebe atskiri.

Būna realybės nuo sapno yra tekę.

59:43

Taip, tai yra netgi ne.

Čia yra, kiek teko girdėti apie tokius atvejus, jie yra labai reti, labai labai, nes čia jau tu turi būt jau.

Na jau arba yra kažkokie sutrikimai smegenyse, arba tu jau turi būt toks geras sąmoningas sapnuotojas jau taip išsi treniravęs, kad nu čia nežinau, kaip genijus nežinau, kur ir mes turim vienas lietuvių mokslininką tada stumbrę jisai labai labai daug studijuoja sąmoningus sapnus, čia visai fainai žinai, kad toks na kaip lietuvis, kuris irgi daug su tuo daro, tai va, bet sąmoningi sapnai, tai ir tai nėra tik pramoga.

1:00:20

Tiesą sakant, dabar sąmoningi.

Sapnai yra netgi bandoma juos panaudoti pritaikyti medicinoje terapijoje, pavyzdžiui, gydant bandant susitvarkyti su įvairiomis baimėmis arba fobijomis, nes tuomet sapne tarytum kaip saugesnė.

1:00:38

Ji aplinkoj tarytum simuliacijoje.

Na, tu gali.

Būti eksponuotas tom savo baimėm na ar bandyti tvarkytis su tom baimėm?

Na tarytum ne realybėje.

Ar įmanoma priverstinai mogų panardinti į sąmoningą sapną, pavyzdžiui, su kažkokiais medikamentais ar dar kažkuo.

1:00:58

Tai nes skamba, kad išmokt labai sudėtinga.

Bet, pavyzdžiui, jeigu aš sakyčiau, na, aš noriu išbandyti kažkaip įmanoma mane panardinti į sąmoningą sapną.

Geras klausimas, manau, kad prieš valią tai ne, nes čia toksai sąmoningas sapnavimas ar ne tarytum tu turi.

1:01:15

Sąmoningai į jį eiti gal gal?

Bet mano nuomone, aš nemanau, bet tarp kitko išsitreniruoti sąmoningai sapnuoti gali skambėti labai sudėtinga, bet negi nėra taip, kad visi nauji dalykai atrodo na tokie sudėtingi ir su tuo sąmoningu sapnavimu?

1:01:32

Tai yra keletas labai paprastų dalykų, ką galima tiesiog pabandyt, pasižiūrėt, kaip gausis, nes kai kuriems žmonėms gaunasi lengvai sąmoningai sapnuoti.

Tai pirma yra laikyti sapnų dienoraštį, kad tu tiesiog būtum labiau sąmoningas apie savo sapnus.

Ką tu sapnavai, kada ir taip toliau taip toliau ir realybės tikrinimas.

1:01:52

Čia toks keistas dalykas, kad įprasti dienos metu iš esmės vos ne.

Pavyzdžiui, vienas iš realybės tikrinimo metodų yra užsikimš nosį.

Ir bandyti įkvėptą mes ne sapne dabar, nes aš užsikimšo nosį.

Man nepavyko įkvėpti, o sapne pavyks.

1:02:09

Aš, pavyzdžiui, šitą šitą metodą aš naudojau, kas man padėjo sąmoningai sapnuoti.

Per kitas yra ten pašokti, nes tada lėčiau nusileis į dabartį, laikrodį pasižiūrėti, nes sapne labai daug laiko jau praeis ir ten yra įvairių triukų, vienas veikia, ta prasme jo.

Vienas, kodėl visą laiką, kuomet mes sapne krentam mes atsibundam?

1:02:29

Žiauriai geras klausimas, žinok, nežinau.

Dar vienas doktorantūrą ištirti.

Tikrai visą laiką atrodo, kad krenti ir prabundi.

Kodėl tas kritimas žadina?

Atrodo, aš tai, pavyzdžiui, kai krentu sapne, norėčiau pabandyt ten skristi, bet aš pabundu ir negaliu to valdyti.

1:02:47

Visi prabunda ko nepaklausi, visi sako krisdami, ypač jeigu atgal krenti nuo kėdės ar nuo kažko ir prabundi.

Geras, gal kaip nors smegenys ten užfiksuoja tą tokį kritimą ir na tarytum bando vėl išvengti pavojaus ir tave, bet labai įdomus pastebėjimas.

1:03:05

Na ir dabar apie dienos miegą, nes paminėjot, kad tai yra iš tikrųjų labai geras dalykas, tai gal šiek tiek pakalbėkime apie tą power neatsakingą ir kiek tai yra svarbu miegoti dieną.

Jeigu išvis pavyksta, žinom, kad vaikus verčia visus miegoti ir per prievartą tą daro suaugę.

1:03:27

Jau iš tikrųjų pamiršta šitą malonumą ir mažai kas gali sau leisti, bet gal turėtų?

M jo tai dienos miegas sveikam suaugusiam žmogui tikrai yra tik gerai ir naudingai, kol tai netrukdo naktiniam miegui.

1:03:43

Na, jeigu jūs, pavyzdžiui, mėgaujatės dienos miegu ir naktį normaliai užminga te užmiegate naktį, miegate be per daug prabudimų ryte atsikelia na ta prasme, kad jeigu dienos miegas nepaveikia jūsų įprasto nakties miego super viskas gerai.

1:03:59

Dabar, kaip turėtų atrodyti tas dienos miegas, kad nepaveiktų nakties miego neigiamai?

Tai 2 raktiniai žodžiai yra trukmė ir laikas.

Tai dienos miegas neturėtų būti per ilgas tas per ilgas reiškia maksimum 25 30 minučių.

1:04:16

Trukmė yra tokia, nes miegodami ilgiau mes jau įeisime į gilųjį lėtąjį miegą.

Kas jau gali sutrikdyti mūsų nakties miegą?

Ar čia dėl tos priežasties būna, kai ilgiau pamiegoti dieną atsibundi toks pavargęs ir sulaužytas.

1:04:35

Tai yra miego inercija ir ta miego inercija.

Būtent ir yra, kad tu jau į mingę į gilesnes miego stadijas ir mes, kaip tik vat kalbėjo mane, kad giliojo miego stadijoje smegenų veikla ir smegenys labai kitokios, negu kai mes esame prabudę ir užtrunka laiko, kol ten viskas taip sakant pereina iš miego būsenos į būtent tą na aktyvumo būseną tikrai taip.

1:05:00

Tai dienos miegas turėtų būt na maksimum.

Aš sakau maksimum 25 30 minučių.

Na, nes tuomet yra rekomenduojama užsistatyti žadintuvą, pavyzdžiui, 25 minutėms užtrunka užmigti na ji.

Arba jūs esate toksai žmogus, ar jūs gal isi treniravote, kad užtrunka užmigti apie 5 minutes ir mes pamiegame apie 20 minučių.

1:05:22

O galima vadinti dienos miegu, jeigu aš tiesiog tas 25 minutes gulėjau, bet viską aplinkui girdėjau.

Ne tai tada nemiega.

Jūs ilsėjotės, kas yra žiauriai gerai irgi ir čia tarp kitko, ir ir galim.

Tiesą sakant, netgi čia šiek tiek ir pratęsti, kad, pavyzdžiui, jeigu jūs esate žmogus, kuris ne propaguojate dienos miego, bet norit gal pabandyt ir vat vienas dieną atsigulė ten, kokią 1 val.

1:05:48

Po pietų užsistatyti žadintuvą ir gulėjo ir neužmigo, d nu ir galvojat nu, aš neužmiegu man neišeina ir meta šitą idėją, tai čia yra labai normalus dalykas, kad na pirmą kartą tai pabandžius.

Neišeis iš karto užmigti, nes jūs nesate prie to pratę jūsų smegenys nėra pratusios, kad diena jums leidžiama, yra šiek tiek pamiegoti, taip sakant, tai aš čia siūlyčiau po investuoti na bent savaitę ar keletą, bet tokio išsikelto sau tikslo, kad va čia dabar būtinai turės užmigti ir išmiegoti.

1:06:19

Tiesiog skirti laiką.

Taip pagulėti ir pamatysit, kokia jau savaitės gale jau ir už nau si to gal ir užmigsite, nes na, tai yra vėlgi toks toks toks ai isi treniravimas.

Laiko, kada geriausia yra ir kada jau jau vėliausiai tą galima daryti.

1:06:37

Jo tai, kaip ir tokia rekomendacija, yra, kad na kuo ilgiau yra tarp dienos miego ir nakties miego.

Na, tuo geriau, bet vėliausiai na tai kokios 7 val.

Iki nakties miego, nes kuo vėliau dienoje mes miegame tą dienos miegą, tuo, tiesą sakant, yra didesnis šansas, kad mes greičiau įeisim į gilųjį miegą.

1:07:01

Kuris jau tada ir sutrikdys mūsų tą miego slėgį, tokį besikaupiantį, kas padeda užmigti vakare ir yra didesnė tikimybė, kad mes atsikelsime kaip maišu daužti po tos mėgo inercijos.

Kažkur skaitęs ar girdėjęs, kad jau nuo 4 val.

1:07:20

Geriau neiti į pietų miego, nes tuomet atsikelsi jau tikrai labiau pavargęs, kad geriausia yra tarp pirmos ir 3.

Jojo tai vat ir gaunasi, kad 4 val.

Didžiajai daugumai žmonių ir yra kažkas tai 7 val.

Iki.

Nakties miego?

O jo va čia labai gerai žinoti, nes daugelis tą dienos miegą kartais taip ir porai valandų užmiega.

1:07:41

Po to dar labiau pavargę atsikelia ir tada vakare užmigti negali.

Jo, jo čia yra vienas labai geras pasakymas, kad dienos miegas arti naktinio miego.

Tai tarytum užkandis prieš vakarienę.

Na, tai tik apetitą sugadina, taip sakant, bet čia dar norėčiau irgi pasakyt, kad dabar mes pakalbėjom apie dienos miegą sveikam vidutiniam žmogui, kuris iš esmės miega plius minus normaliai.

1:08:05

Neturi jokių kitų sutrikimų dirba dieninį darbą dienos miego rekomendacijos kitoms žmonių populiacijoms, pavyzdžiui, ten, kas turi nemigą išvis nerekomenduojama dieną miegoti.

Na, kad dar labiau nesugadinti naktinio miego taip, taip taip ten naktinį darbą dirbantiems žmonėms yra rekomenduojami ilgesni po pietų, kai tai čia tiktai norėjau akcentą uždėti, kad ką mes, ką tik pakalbėjom, yra sveikam vidutiniam dieninį darbą dirbančiam žmogui ir paskutinis svarbus komentaras, kurį manau, labai svarbu, yra pabrėžti, kad.

1:08:37

Vat pamiegojus, išskyrus vatą 20 minutėlių skaitykim dienos 5 minutes užmigti 15 pamėgo, jei efektas teigiamas proto aštrumui savijautai, motyvacijai ir energijai yra matomas 2, 3 val.

1:08:53

Po to.

Tai, aš manau, kad tikrai, aš matot, aš ir turiu galimybę man sekasi, bet aš labai dažnai miegu dieną.

Tiesą sakant, vasarom aš ir tiesiog prie darbo ant pievutės pamiegu, nes sofos neturiu ofise, taip sakant, tai aš esu labai tokia palaikytoja, dienos miego taip sakant.

1:09:13

Netgi turbūt galėtų žmogus nueiti iki automobilio, pamiegoti ar ofise rasti kažkokį kampą.

Jeigu namuose dirbi kaip dabar populiaru, tai tiesiog įsirašyti pusvalandį laisvą, kad.

Tą laiką skirtų miegui.

Taip aš.

Kokios yra ilgalaikės naudingos pasekmės dienos miego, kiek tai gali pakeisti mūsų gyvenimą, jeigu mes tą darysime daug metų?

1:09:37

O čia labai labai įdomus kampas ir geras klausimą, na, tai vienas, ką mes matome, kad žmonės, kurie praktikuoja po pietų, ką dažnai tai keletą kartų bent jau per savaitę iki kasdien taip sakant.

Jie turi geresnę atmintį.

1:09:53

Na, ir iš esmės galima sakyti, tokį aštresnį protą, geresnį kūrybingumą, didesnius energijos kiekius, vidutiniškai paėmus geresnę nuotaiką yra kiek atsparesni stresui.

Tai čia realiai tas pats, kas gerai miegant naktį, tiktai dar geriau.

1:10:10

Taip na vienas taip iš esmės tai tikrai nes na dieną truputį pailsėjus, truputį pamiegojus.

Na, tu tarytum pa būstinei pagerinimą ne tą 2 2 dienos dalį.

Taip.

Taip nu gaunasi vos ne 2 dienas vienoj dienoj ne tai čia vat visą laiką man ir aš, aš ir noriu labai akcentuoti, ypač tiems žmonėms, kurie yra tikrai labai ambicingi, labai nori daug visko padaryti, pasiekti ir viskas įdomu ir norisi daryti.

1:10:37

Jis yra labai suprantama, bet tada labai dažnai kenčia miegas trumpas, trumpinamas miegas, jokių poilsio pertraukėlių, bet iš vis ištyrimų 1000 tyrimų ir iš mūsų biologijos, netgi kaip mes veikiame, tik tai gerai pailsėdami ir tik tai darydami pertraukas ir tiktai gerai issimiegot dami mes ir galėsim ir turėsim jėgų padaryt visus šituos darbus ir efektyviai, ir greitai, ir dar jais pasidžiaugti, nes būsim pailsėt ir nuotaika ta prasme geresnė.

1:11:09

Ir, aš labai suprantu, aš pati tokia šiek tiek esu.

Aš labai suprantu, kad užsidegus norisi daryt daryt daryt, daryt, daryt, bet na, tas pertraukas ar pagaliuką ar gerą miegą apturėti labai apsimoka, ypač na ilgalaikei perspektyvai.

Na, nes dažniausiai tie projektai vis tiek maratonas gaunasi ne sprintu kas.

1:11:26

Ten o šiek tiek užsiminėt apie naktines pamainas.

Tai čia irgi norėtųsi paliesti šią temą, nes tikrai būna žmonės.

Šios informacijos labai retai randa, nes apie tai kažkaip tai niekas nekalba.

Visi kalba apie tai, kad reikia naktį miegot bet ką daryti, jeigu žmogus.

1:11:42

Dirba naktį ir kaip tada susidėlioti savo dienos režimą, jog.

Jisai būtų nekenksmingas sveikatai ir aš būčiau produktyvus.

Tai kada gi visgi eiti miegot, kada galbūt sportuoti kaip tinkamai miegoti ar eiti poguliu koto ir panašiai?

1:12:02

Jo tai su naktiniu darbu yra vienareikšmiškai taip, kad neįmanoma jo taip susidėlioti, kad nekenktų sveikatai, naktinis darbas kenkia sveikatai.

Bet aišku, mes mūsų pasaulis negalėtų veikti, jeigu mes neturėtumėm žmonių, kurie dirba naktį, tai jie yra nu visiški.

1:12:19

Ta prasme visiški.

Nuostabūs didvyriai, kurie na pasiaukoja tokį darbą dirbti ir jau yra ir kalbama, kad jie turėtų ir anksčiau į pensiją išeiti ir jiem didesne alga turėtų būti mokama ar kažkokios išmokos daugiau atostogų, nes naktinis darbas nudrožė sveikatą, dalykai.

1:12:38

Ką galime daryti, kad sumažinti šitą žalą yra tokia ir čia netgi keletas buvo neseniai išleistų straipsnių tokių rekomendacijų ypač dovydo laikais.

Kaip geriau naktinį darbą turintiems žmonėms.

Susitvarkyti su tuo tai pirmas dalykas yra prieš pamainą miegoti kiek telpa tai ir naktį prieš naktinę pamainą neatsistatyti jokių žadintuvų miegot kiek ten telpa ir tą dieną prieš pat naktinę pamainą pamiegot na dienos miegą irgi kiek telpa tiesiog be žadintuvo.

1:13:13

Tuomet kava jūs, tad tuomet naktinę tą pamainą tą naktį reikia na traktuoti tarytum dieną ir tuomet jie tokie patarimai ir gaunasi tokie patys, kaip, pavyzdžiui, gero miego patarimai dienai tai kava kofeiną gerti tik naktinės pamainos pradžioje ne viduryje, ne pabaigoj.

1:13:34

Taip, būtent naktinės pamainos pradžia rytas naktinės pamainos galas, pabaiga, vakaras.

Tuomet taip pat na ten, jeigu norisi šiek tiek pamiegoti, irgi būtent naktinės pamainos pradžioje, jeigu yra tokia galimybė valgyti daugiausiai irgi naktinės pamainos pradžioje jau į naktines pamainos pabaigą kiek įmanoma mažiau būti ryškioje šviesoje kiek leidžia darbo tipas ir kai važiuojate namo, pa patartina naudoti akinius nuo saulės, kad saulės šviesa ne pabudintų jūsų, nes jums tuoj miegot reikės.

1:14:14

Ir čia yra vienas iš tų atvejų, kai gali padėti melatonino papildai.

Nes miegama yra visiškai ne tų laikų, kai reikėtų ryte melatoninas nėra išskiriamas.

Skiriasi kortizolis jo tai va tada ryte yra tyrimai, kurie rodo, kad gali padėti melatonino papildai.

1:14:35

Tuomet geriau giliau užmigti tą rytą po naktinės pamainos.

Jo iš esmės tai kiek telpa ir geriau sena.

Labiausiai mūsų organizmui kenkia slenkančios pamainos rutinos nebuvimas.

1:14:51

Jeigu jūs visą laiką naktinį darbą dirbate ar tokią pat pamainą tokio tokiu pat laiku, tai, tiesą sakant, jau yra geriau.

Negu na, kažkokia šokčioja ntis slenkanti pamaina, kai organizmas išvis nežino, ką daryti.

O kaip nu taip, čia turbūt yra geriausia, nes tada yra kažkoks režimas.

1:15:09

O kiek gali žmogus save drožti naktinei pamainoj, kur yra ta riba?

Tai nepakenktų sveikatai ilgalaikėje perspektyvoje ir kas yra jau per daug, ar tai yra na jaunimas, kuris yra jaunas ir padirba porą metų?

1:15:28

Ar visgi yra žmonių, kurie dirba dešimtmečiais ir ir iki pat pensijos?

Tai kiek, kiek watas yra?

Sveikas laikotarpis darbui naktį.

Labai sunkus klausimas iš tikrųjų, nes na aš tai turbūt sakyčiau, kad nėra net tokio, kad sveikas, aišku, yra žmonės, kurie visą gyvenimą dirba naktinį darbą ir dirba naktinį darbą ir turi gyvenimą ir gyvena.

1:15:52

Nereiškia, kad jų sveikata, pavyzdžiui, galbūt būtų buvusi geresnė, jeigu jie būtų dirbę dieninį darbą, pavyzdžiui.

Kuo jaunesnis esi vidutiniškai paėmus.

Aišku, tuo lengviau atsistatyti ir tuo lengviau ištverti.

1:16:07

Na, kažkokius va tokius iššūkius ir sunkumus, kuo trumpiau tą darbą dirbi irgi tuo lengviau po to atsistatyti.

Bet vienas gal toks tikslesnis komentaras yra, kad pelėdoms gali būt visai tinkamas naktinis darbas ir itin ekstremalioms pelėdoms.

1:16:24

Tačiau mes dabar pereiname į naują gal trendą ar vaivą rinktis darbą ar darbuotojus pagal jų chrono tipą.

Vyturius pelėdas kam tinka anksti keltis kam tinka gal ir naktį dirbti.

O labai svarbu pakalbėti apie miego higieną, tai dabar grįžkime prie tų žmonių, kurie miega įprastai, bet turbūt miego higiena nesiskirs.

1:16:47

Jinai bus svarbi ir vienas, ir kitiems vienodai.

Na.

Kaip turėtų vykti visas procesas iki miego, kokioje aplinkoje mes turime miegoti ir kokioje aplinkoje mes turime keltis.

Turėkime tokį protokolą žmonėms, jog jie žinotų, kaip elgtis.

1:17:05

Ypač dabar prasidėjo šildymo sezonas, kai namuose pas kai kuriuos senuose namuose užkyla temperatūra iki 25 laipsnių ir panašiai, tai kaip turėtų atrodyti.

Tas visas miego protokolas.

Puikus klausimas, tai čia aš netgi gal pateiksiu tos miego higienos patarimus prioriteto tvarka, kad na pirmas yra toks svarbiausias ir didžiausią efektą turintys na ir taip toliau eina.

1:17:33

Tai pirma yra rutina, pirma yra reguliarumas mums, žmonėms, mūsų smegenims, mūsų kūnui, organizmui labai patinka reguliarumas žinojimas, kas kada vyksta, tai eiti miegoti, tuo pat metu keltis tuo pat metu ir čia mažiukas komentaras, kad žmonių per daug neišgąsdinti sakyt, kad.

1:17:50

Eit miegot tuo pat metu ten keltis tuo pat metu, kad tame vėlgi yra tam tikro lankstumo.

Pavyzdžiui, jeigu jūs nusprendžiate, kad nuo šiol aš einu miegoti 10, tai jau bus viskas super.

Jeigu jūs eisit miegot nuo pusės 10 iki pusės 11 nieks nesako, kad jeigu jūs ten eisit po 10 5, viskas sugadinta, tai nesiskaito tai dar 3 serijas pažiūrėsiu.

1:18:11

Taip sakant, yra to lankstumo, aišku, kuo arčiau to laiko tuo geriau, bet ir yra truputis lygiai taip pat su kėlimusi.

Tai čia yra dėl reguliarumo.

Dabar rytais rytais ir ir pirmoje dienos pusėje gauti kiek įmanoma daugiau natūralios saulės šviesos.

1:18:30

Vakarais.

Kiek įmanoma labiau būtina tamsoje prieblandoje ir nenaudoti diana ryškios dirbtinės šviesos apšvietimo, pavyzdžiui, ekranus telefonus.

Tai tiesiog susimažinti ekranų intensyvumą, užsidėti tuos maksimalius, raudonus, naktinius filtrus.

1:18:48

Na, ir, aišku, prieš miegą biškį pasižiūrėt, kokį turinį vartojam ten ne stresą karą ten ar dar kažką tai, bet tada ten tie telefonai, tiesą sakant, nėra jau, kad taip jau baisiai kenks suaugusiem nekalbu apie vaikus.

Reguliarumas šviesa vakarais paruošti na miegamąjį pasiruošti, kad jisai būtų tinkamas miegui.

1:19:12

Tai reiškias vėsus apie 18 laipsnių gali būti ir iki 16 mūsų.

Kūno temperatūra varijuoja 20 4 val.

Ritmu kyla, leidžiasi ir tiesą sakant, tarp aukščiausios temperatūros ir žemiausios netgi yra vienas laipsnis celsijaus.

1:19:30

Tai mūsų kūnas pradeda šilti iš ryto link vakaro būna aukščiausia temperatūra, ten apie 5 skaitykim.

Ir po truputį pradeda žemė ir mes užmiegam ant to greičiausio temperatūros žemėjimo.

Taigi mum vėsi aplinka padeda mums lengviau užmigti, geriau miegoti.

1:19:50

Taip pat miegamasis turėtų būti pakankamai tylus ir tamsus.

Aš nesakau vakuuminę tyla ir aklina tamsa jau kur baisu, turbūt jau tiesiog darosi, bet na, neturėtų miegoti su šviesomis, nes, tiesą sakant, šviesa pasiekia mūsų smegenis net per užmerktas akis per akių vokus čia jau irgi napa, mat pamatuoti visi šitie dalykai yra dabar dėl garsų esmė, kad kažkokia rami raminanti muzika, visi tie maloniem ji triukšmai įvairiausių spalvų tikrai gali padėti užmigti ir gal net ir miegoti.

1:20:23

Ypač jeigu aplinka yra pakankamai triukšminga, nes mus pažadina labiausiai staigūs nenuspėjami garsai.

Taigi visi šitie maloni muzika ir įvairūs triukšmai gali užmaskuoti tiesą sakant.

Tuomet kitas punktas būtų susidaryti bent valandą prieš miegą, turėti raminančią vakaro rutiną, kuri pasikartoja tokia pat kiekvieną vakarą.

1:20:49

Juk visi tą darome savo vaikams, o ne kažkokia rutina, kuri vaikui padeda užmigti ir miegoti, nes tai signalizuoja jo smegenims, kad na tuoj bus laikas, miegot mes suaugę nu lygiai taip pat veikia.

Tiesą sakant, jeigu mes turėsim tokią pat mus atpalaiduojančią raminančią vakarą, rutiną ar valandą ar 2 prieš miegą, tai tik padės mūsų smegenim.

1:21:10

Na suprasti žinoti, kad dabar jau va tuoj reikės eit miegot ir smegenys organizmas pradės išskirti namus migdančias medžiagas ir padės užmigti.

Ir toks paskutinis punktas būtų tiktai netrukdyt, netrukdyt savo tam miegui.

1:21:25

Tai reiškia, kad vakare neprisigertų kofeino per vėlai per vėlai yra vėliausias kofeinas turėtų būti suvartojamas bent 8 val.

Iki miego.

Jo, nes jisai išlieka mūsų organizme ilgą laiką apie 8 val.

Ir kofeinas netrukdo užmigti, bet kofeinas labai mažina miego kokybę.

1:21:45

Tai reiškia, kad mes miegam paviršutiniškiau ir atsibusime ne tokie pailsėję, taip pat vakare neprisivalgyti, nepersivalgyti, tai vakarienę vėliausiai tos vis visiems gerai žinomos 3 val.

Iki miego.

Jeigu išalks, tad užkandu k kažkokį skaidulų baltymų, kad tenai būtų.

1:22:05

Nikotino nevartoti irgi arti miego, nes tai yra stimuliantas.

Ir miego kaip miego priešas numeris vienas yra stresas, tai miego draugas, numeris vienas yra fizinis aktyvumas.

Tai kas dieną stengtis būti fiziškai aktyviems pasportuoti, nes tas užkels vadinamą miego slėgį na ir padės.

1:22:27

Miegoti gaminasi melatoninas jau organizme.

Tai melatoninas pradedamas gaminti organizme, kai pradeda temti, tai iš esmės apie 6, 7 8 jau pradedamas tas išskyrimas.

Na ir kuo toliau, tuo jisai didėja.

1:22:43

Iki paryčių.

Ai tai jisai iki kortizolio išsiskyrimo visą laiką yra išskiriamas.

Nėra taip, kad, pavyzdžiui, ten kokią 11 vakaro nebeišsiskiria ir dėl to mums būna sunku užmigti vėliau.

Jo tai kai melatoninas yra gaminamas ir išskiriamas, tai yra jo pagal pagaminamas ir išskiriamas tam tikras kiekis, kuris kažkiek laiko būna mūsų organizme.

1:23:05

Iki kol jau iki paryčių jis yra pašalinamas.

Taip sakant tai, kad ir išskiriamas melatoninas ten apie 6 7, jo vis tiek būna mūsų organizme dar ten apie 11 val.

Aš tai esu atradęs dėl tylos, labai fainą dalyką tai ausų kamštukus, nes nes aš anksčiau kažkaip tai labai dažnai reaguodavo į garsus arba sunkiai užmigdavo ten kondicionierius, koks ūžia, ar dar kažkas, ir man tai trukdydavo.

1:23:31

Ir, aš tiesiog pradėjau naudoti ausų kamštukus ir tai buvo gimę changeris.

Man taip taip man padeda su šios įstatau ir ir nieko negirdžiu, kas vyksta aplinkui.

Aš girdžiu savo kvėpavimą, nusiraminu ir užmiegu.

1:23:47

Super super.

Aš, tiesą sakant, kartais irgi naudojau su kištukus, ypač ne mano partneris būna kartais pa knarkia.

Tai ypač, jeigu aš žinau, kad kitą dieną man reikia būt gerai pailsėjus, tai aš iš karto ausų kimštukai kus ir.

Pyktis išvengtas, taip sakant.

1:24:04

Pyktis ir nieks nebe knarkia.

Na ir dar labai svarbi tema, tai tas cirkadinis ritmas.

Žmonės dažnai į jį nekreipia dėmesio ir mes jau kalbėjom apie tai, kad.

1:24:21

Jis yra svarbus, tai svarbus tuo, kad keltis ir eiti miegoti tuo pačiu metu.

Bet ką dar cirkadinis ritmas?

Sakyčiau, kokią jis įtaką daro mūsų organizmui ir kokie yra cirkadinio ritmo etapai dienoje, ką mes turėtume žinoti?

1:24:39

Gal galima apie jį plačiau papasakoti iš viso, kas tai yra?

Tai iš esmės cirkadinis ritmas tai cirka dien apie dieną tai yra bet koks ritmas, kuris na kinta 20 4 val.

Periode.

Ar jisai visiems žmonėms yra vienodas.

1:24:56

Jo tai cirkadinis ritmas taip dabar, kur mes tam cirkadinį m ritme būsime nusako mūsų chrono tipas, kada mums?

Prasidės tas 20 4 val.

Skaičiavimas tai vieniem prasidės 5 ryto, kitiems 6 ryto, kitiems 7 ir taip toliau.

Taip toliau, pavyzdžiui, kažkam 9.

1:25:13

Jo, jo nu čia va pelėda.

Pavyzdžiui, tai cirkadinis ritmas tiesiog parodo, kad kažkoks tai dalykas.

Ar mūsų elgesys, ar kažkokia kažkokios medžiagos kiekis kraujyje kinta 20, 4 val.

1:25:28

Ritmu.

Tai, pavyzdžiui, mūsų miegas ar ne?

Mes gi einam miegot 20 4 val. ritmu.

Einam miegot vakare keliamės ryte ir taip vyksta būtent tokiu cirkadiniu ritmu.

Didžioji dauguma na mū sų pro procesų, mūsų organizme.

1:25:44

Tai, pavyzdžiui, 20 4 val. ritmų kinta įvairių hormonų kiekiai mūsų kraujyje, kad ir vat melatonino kortizolio, taip pat cirkadinių ritmų 20 4 val.

Ritmu kinta mūsų temperatūra kinta mūsų dėmesys, ar ne?

Mes nesame didžioji dauguma, labai aštraus proto vėlai vakare na, o pelėdom, pavyzdžiui, tas proto aštrumas ateina būtent vėlai vakare čia aš ką ir turėjau omeny, kad cirkadinis ritmas yra 20, 4 val.

1:26:13

O kur tu ten esi tose 24?

Valandose nusako tavo chrono tipas ir, pavyzdžiui, turėjai ten skaitykim paimkim tokį ekstremalų vyturį kelias ten 4 ryto ir jisai jo proto aštrumas turbūt bus pats aštriausias kokią 6 ryto vat ne nuo 6 iki 11 ir paskui gal po truputį jau jau taip sakant, tas proto aštrumas ar dėmesys po truputį blogėja.

1:26:38

Tuo tarpu paimkim pelėdą pelėda galbūt atsikels 11 dienos užtruks išvis pelėdai pasiruošti dienai ten 2 3 val.

Gal proto aštrumas iš viso bus pats didžiausias, ten tiktai kokią 6 8 ar taip toliau.

Ir iš esmės visi procesai mūsų kūne vyksta pagal cirkadinį ritmą ir nu virškinimas ten raumenų atstatymas irgi, kada jo, kaip sakiau, kada protas aštriausias, kada raumenis geriausiai veikia?

1:27:06

Taip toliau taip.

Jauni kūrėjai, influenceriai, o gal verslas ir norite pradėti kurti savo laidą?

Tam yra puiki vieta studija record in Vilnius mūsų studija savo laidą galite paversti unikalia dėl to, kad mes turime daugiau negu 7 skirtingus įvaizdžius.

1:27:23

Ir jeigu netgi jūs neturite žmogaus, kuris gali jums sumontuoti video.

Visa tai turime mes.

Jeigu norite pradėti, jums tereikia parašyti mums laišką mūsų instagrame rekordiniu Vilnius arba elektroniniu paštu hello eta recom Vilnius taškas lt, bet čia kiekvienam individualu, nes būna.

1:27:41

Žmonės sako, nesveika ryte sportuoti, nes sveika vakare sportuoti, bet čia labai individualu.

Kada kam ką daryt, nes aš norėjau kitą klausimą užduoti, ar yra tam tikri laikai pagal cirkadinį ritmą, kada mes turėtume daryti tam tikras užduotis, bet aš dabar girdžiu, kad tai gali skirtis.

1:27:57

Yra, bet kiekvienam yra individualus.

Kai reikia na stebėti savo kūną jau savo kūną, žiūrėt, kada tau geriausia dirbti, kada tau geriausia sportuoti ir taip toliau.

Na ir dar vaistai ir papildai.

Čia mes šiek tiek pradžioj neužsiminėme apie miegą ir apie tuos neurotransmiterius.

1:28:19

Gal būtų galima apie juos pakalbėti, nes dažnai mes papildų forma juos galime vartoti tam, kad palengvinti užmigimą, palengvinti patį miegą, pagerinti miegą.

Tai kuo skiriasi visi tie gaba melatoninas 5, http leninas ir kiti nu vaistažolės, tos pačios kojos skiriasi, kaip jos veikia mūsų smegenys ir kodėl.

1:28:43

Tiek daug skirtingų yra medžiagų miegui, kai atrodytų, būtų vienas kažkuri ir viskas, bet čia yra daug skirtingų ir jos visos skirtingai veikia.

Tai čia puikiai iliustruoja ne koks kompleksiškas dalykas yra mūsų miegas ir kad jisai priklauso nuo tiek daug skirtingų dalykų ar ne ir kaip, kaip mes kalbėjom laidos pradžioje ir nuo fizinio protinio aktyvumo ir dar turi priderinti prie dienos.

1:29:07

Ar čia vakaras ar diena ir taip toliau taip toliau.

Bet taip trumpai pasakius yra keletas pagrindinių.

Neuro nešikliu, kurie reguliuoja mūsų miegą.

Tai yra, pavyzdžiui, norepinefrinas kaba acetilcholinas, serotoninas.

1:29:24

Taip toliau taip toliau.

Ir jų tas toks tarpusavio šokis gal net pavadinkim nakties eigoje yra tikrai labai na toksai kompleksinis, kad vienas padaugėja kito pamažėja, kai mes pereiname iš vienas miego stadijos į kitą.

Pavyzdžiui, kai mes užmiegam ir įeina į lėtąjį miegą, po truputį didėja ga bos ir labai labai mažėja norepinefrino, kai mes pereinam į miegą, mažėja ga bos, padaugėja, acetilcholino ir taip toliau, bet tas yra taip, na griežtai reguliuojama, kad.

1:29:56

Iš esmės taip, jeigu tau kažkokios medžiagos trūksta, jeigu tu jos tada na papildų forma gausi tas gal ir padės.

Bet na, mes čia kalbame apie sakau, tą nakties miego stadijų reguliavimą.

Tai, kad taip kažkaip tiesiogiai paveiktų.

1:30:13

Būtent tada medžiagų kiekius papildai.

Na taip greičiausiai nėra.

Gerai tai kaip žinoti, kurį iš tų visų papildų, tuomet įsigyti ir vartoti.

Jeigu turiu problemą su miegu, pavyzdžiui, sunkiai užmiegu arba prastai miegu arba.

Trumpai miegu neramiai miegu, žodžiu, kažkoks yra keistas miegas, aš noriu sutvarkyt.

1:30:34

Visokios žolelės va šitos visiems gerai žinomos, ką ir tu, ką tik paminėjote?

N ramunėlės mėtos pasiflorai, melisos ten jonažolės, kas tik nori valerijonas, valerijonas tarp kitko yra vienintelė, turbūt žolelė, kuri lyg tai gali palengvinti užmigimą, pagilinti šiek tiek miegą.

1:30:53

Pasak mokslinių tyrimų, visos kitos va šitos žolelės tai objektyviai matuojant miegą.

Mokslininkai atėjo ir pamatavo tau su elektrodais miega nieko nedaro miegui, bet jeigu tu paklausi žmonių, kaip tu jautiesi, kaip tu miegojai, tai va taip subjektyviai žmonės.

1:31:11

Tie, kurie geria visokius žolė linius papildus, įvertina, kad jie geriau miega, nors pamatavus jų miegas nesiskiria nuo tų žmonių, kurie nevartoja žolinių preparatų.

Nu tai čia, pavyzdžiui, jeigu pats geriau jautiesi tą ramunėlių ir pasiflorų ekstraktą gerdamas nu, tai viskas okey, bet sakau, čia su tais jau jau rimtai nu šiek tiek gal rimtesniam neuro nešikliais, tai visų pirma atsargiai.

1:31:31

Visų 2 vienas dar dalykas, kad pagerintų miegą, tai ta medžiaga turi pasiekt tavo smegenis ir yra toks dalykas, kaip smegenų kraujo barjeras.

Tai, kad tu kažką išgersi, dar labai nereiškia, kad daisy iki tavo smegenų 2 1 iš didžiausių problemų bandant gydyti smegenų ligas yra, kad neįmanoma tų vaistų į smegenis, kažkaip nu transportuot, nes yra tas smegenų kraujo barjeras, kuris prafiltruoja.

1:31:56

Kas ten ateina, kas ten neateina ir bet kokios ten svetimos medžiagos, tiesą sakant, ir neprisileis.

Dabar keletas šitų gaba tianjinas ir melatoninas, ir irtas 5 5 hidroksitriptofano triptofanas jo taip gaba yra visai tirta gaba.

1:32:17

Iš esmės pagal bent jau tyrimus miego kokybei ar užmigimu nieko jinai miegui nedaro.

Iš esmės apie sapnus vat nežinau, gal taip sakant dabar, kiek teko domėtis te ni nu bendrai pradėkim nuo to 5 hidroksi triptofanas.

1:32:34

Tai triptofanas pati molekule jinai yra sudėtinė dalis kai kurių neuro nešiklių, kurie yra svarbūs miega, tai tada dažnai vat netgi ir irgi yra, sakoma valgyti maistus, kur daug yra triptofano melatonino, nes padės miegoti šitas tarp kitko truputį padeda vat maistai su triptofanu ir melatoninu jo tai yra mėsa, riešutai.

1:32:56

Tam tikros uogos vyšnios.

Dabar p 5 hidroksi triptofanas yra šiek tiek kitokia triptofano molekule.

Kuris specialiai padaryta, kad geriau į smegenis patekti.

Aš dėl to ir paminėjau tą smegenų šitą barjerą, taip sakant ir su šita.

1:33:13

Aš tiesą sakant, šiandien važiuodama boltą pas tave pagūglinau, pasižiūrėjau straipsnius apie tai tai ir pati šiek tiek net nustebau, kad tas 5 hidroksi triptofanas.

Nu tarp kitko lyg tai padeda lengviau užmigti ir ilgiau miegoti netgi na vidutiniam paprastiems žmonėms, kurie neturi miego sutrikimų.

1:33:34

Tai va ir, bet su tais papildais.

Aš sakyčiau, ypač tiems, kurie turi miego sutrikimų labai atsargiai ir tik pasitarus su medicinos gydytoju ir geriausia dar su tokiu gydytoju, kuris specializuojasi miego srityje.

Bet, jeigu, pavyzdžiui, mes statytume žmogų ant svarstyklių, nu, pastatyk, jeigu žmogus turi miego problemų, susijusių, pavyzdžiui, su depresija, nerimu, nemiga ir jam sako, žiūrėk, nu tau reikia gerti vaistus nuo nemigos, nežinau ten kokį nors.

1:34:06

Still no xa ar dar kažką tai ar ne ten, kur jau vaistai?

O jisai yra prieš vaistus.

Na, tarkim, nes vis tiek vaistai.

Aš nežinau, aš nenoriu būti gydytojas ir teisėjas, bet aš turiu tokią nuomonę, jog prie vaistų šiek tiek priprantama ir gali išsivystyti priklausomybė ne tokia priklausomybė ne dėl to, kad vaistas padeda, bet dėl to, kad jeigu neišgersiu vaisto, reiškia neužmigsiu ir žmogus jau bijo neišgerti, nes kitaip neužmigs, atsiranda priklausomybė vaistui.

1:34:33

Galbūt ir tie vaistai ir padeda, bet vis tiek kažkokia yra sąsaja tarp auksinių ir čia, tarkime, atsiranda papildas ne vaistas, o papildas ir.

Kokia ten nežinau gaba 5 HP melatoninas pats paprasčiausias ir išgėrus jo jisai puikiai užmiega ir jis taip išvengia gerti vaistų.

1:34:50

Ar tai nėra geresnė alternatyva vaistams cheminėms tie papildai, negu iš viso vakare atsigulus kankintis, žiūrėti į lubas ir neužmigti, ir taips miegą tvarkyti.

Nu, tai kai tu tokia situacija pateiki, tai taip, tada tikrai papildai yra geriau negu skaitykim stipresni migdomieji.

1:35:11

Čia tiktai iškart pasakysiu, kad viskas yra chemija.

Tai melatoninas yra cheminė molekulė.

Ar ta prasme migdomieji yra cheminė molio, viskas yra chemija.

Iš esmės tai tokioje hipotetinėje situacijoje.

Taip aš sakyčiau, kad papildai tikrai yra geriau skaitykim negu.

Gydomieji vaistai, nes jie nesukelia tokios priklausomybės.

1:35:27

Na ir yra, kaip jie yra mažiau aktyvūs mūsų organizme.

Tai mažiau pakeis, bet dėl migdomųjų čia aš norėčiau truputį tokį patikslinimą padaryt, kad taip mūsų pasaulyje dabar yra taip, kad na per daug, per dažnai per greitai yra išrašomi tie migdomieji ir jų yra naudojama per daug, bet.

1:35:47

Migdomieji, migdomieji yra tiesiog migdomieji.

Ar jie blogi ar geri priklauso, kaip tu naudosi, ar ne.

Ir kam tu naudosi migdomieji tam tikrais atvejais gali labai padėti, pavyzdžiui.

Tą patį still nok tą, kurį tu ką tik paminėjau, man teko naudoti vienas kartą gyvenime migdomuosius 4 naktis.

1:36:05

Būtent tą sil nokta tai čia aš buvau labai pervargusi ir išsitampiusi ir susi stresa vus po savo doktorantūros gynimo, taip sakant, ir tada buvo pirmas kartas, kai aš patyriau tokią rimtesnę nemigą iš būdų tragiškai išsigandus ir tada galvoju, dieve, kaip čia tvarkytis ir gydytoja man patarė pasakė, kad h, kadangi tu neturi jokių kitų priklausomybių, tu neturi rizikos priklausomybė, m.

1:36:29

Tavo nemigos priežastis yra labai aiški, buvo stresinis įvykis gyvenime, kuris tave išmušė iš vėžių ir dabar reikia tau tave pastatyt atgal ant tų vėžių, taip sakant.

Dabar tau gali padėt vat būtent labai trumpalaikis migdomųjų pavartojimas, kad grąžinti miego ritmą, kad aš vėl užmigčiau, kad aš nebe nebesi nervo čiau toj lovoj taip sakant ir man tos 4 naktys, man asmeniškai vėlgi čia labai subjektyvu.

1:36:56

Man labai padėjo po tų 4 naktų, aš nenaudoju.

Migdomųjų niekad daugiau gyvenime ir mane tas pastatė ant kojų, taip sakant.

Bet aš matau čia vienas labai tokį svarbų jūsų komentarą.

Jog gydytojas pamatė, jog neturi niekam priklausomybę, čia labai svarbu.

1:37:16

Taip tikrai taip, tikrai taip.

Nes žmonės linkę priklausomybės, kad ir bet kokias aš vadinu net maisto yra priklausomybės ar ne?

Visokios yra plataus somybės serialams ir taip toliau.

Jeigu žmogus neturi menkiausią priklausomybę, tai jis gali ir turėti priklausomybę.

1:37:31

Melo to melatoninui.

Štai va čia ir kitas klausimas paprastų papildų, tokių naudojimas, kokią jis turi ilgalaikę žalą.

Įsivaizduokim, kad na hipotetinė situacija ir žmogus na, tiesiog jau be šitų papildų negali užmigti, jeigu net jisai visą gyvenimą vartos šitą papildo ir iki pat mirties ir nugyvens 100 metų, bet jisai su šituo papildu, tarkim, išsimiega ir produktyvus, ir viskas puikiai su jo gyvenimu.

1:38:02

Ar tai šitas papildas gali turėt kažkokią neigiamą įtaką jos sveikatai?

Ar visgi tai tik turi neigiamą įtaką tam, kad jisai išbalansuos savo?

Gebėjimą užmigti, pavyzdžiui.

Vėl labai geras klausimas ir va šitokia hipotetinė situacija.

1:38:18

Na, tai taip, jeigu tas kažkoks tai papildas, padeda žmogui miegoti, nu ir žmogus miega ir gyvena, ir viskas jam gerai, ir miega, ir gyvena.

Nu tai viskas ir gerai nu.

Visada aišku, geriausias idealiausias atvejis, ne būt priklausomam nuo nieko, bet nu tas neįmanoma.

1:38:36

Mes visi esam priklausomi nuo kažko, tai netgi geram miegui.

Iš esmės mes esame priklausomi nuo savo miegamojo ir nuo savo lovos ar ne, ir nuo savo rutinos.

Tada gi tas pats.

Jau blogai miegi.

Po taip ir labai normalu, netgi yra toks vadinamas pirmosios nakties efektas.

1:38:52

Juokingai, kai miegi blogiau, kitoj vietoj kitoj vietoj, bet na su tais papildais vėlgi.

Vienas medžiagos sukelia didesnę priklausomybę, kitos medžiagos nelabai ir dar reikėtų čia išskirti biologinę priklausomybę ir psichologinę priklausomybę.

1:39:08

Kai kuriems žmonėms netgi ir biologiškai neaktyvi medžiaga gali sukelti psichologinę priklausomybę.

Tai čia.

Ta, kur aš kalbėjau, kad jeigu kažko neišgersiu, tai.

Turbūt mirsiu, bet.

Placebo galėtų veikti svarbu, kad išgerti.

Taip taip, būtent būtent tai iš esmės gal galima taip sakyt, kad na, jeigu ta medžiaga tokia nepiktybinė, gal ir ir na, jeigu žmogui veikia ir padeda nu važiuojam.

1:39:34

Kaip minėjau mokslininkė, galit galbūt išduoti greitą ir efektyvų būdą kaip vakare, kuomet aplanko tos neramios mintys ir mes atsigulame į lovą ir atrodo.

Rebusus sprendžia, kaip suvaldyti visą tai ir ramiau užmigti, kokie yra būdai.

1:39:53

Visų pirma nesiparink dėl to, kad taip vyksta, nes tada jau prasideda stresas dėl streso.

Čia aš daugiausiai iš asmeninės patirties.

Tiesą sakant, sakau, bet na, kartais nu būna nu būna stresinių dienų šitų nu, kad jau sukasi tos mintys, nu sukasi nu.

1:40:09

Supratau, kad net, jeigu ir nemiegojai nu ir nemiegojo.

Bet čia, manau, kad labai svarbu pasakyti atrasti tą būdą, kas padeda būtent jum.

Nes, pavyzdžiui, vienas labai padeda, pavyzdžiui, nueina pasivaikšto 15 minučių, kaip ranka nuima, kiti būna usi leidžia muziką kažkokią ramybę.

1:40:30

Aš asmeniškai dievinu miego pasakas, paklausyt visokias ten apps use visokiose yra aš nežinau, gal čia reklamuot kažkaip labai per daug nereikia, bet na, tiesiog yra miego istorijos miego pasakos, kažką ten apie gamtą ten po miškus, kažkokius vaikšto mane.

Tas labai, pavyzdžiui, ramina, kitiem veikia raumenų relaksacija, kitam veikia ten karšta vonia.

1:40:51

Tai ne nebijot paeksperimentuot čia, tiesą sakant, ir atrasti.

Kas jums labiausiai padeda išlysti iš tos savo galvos važiuojam?

Seksas prieš miegą yra gerai ar blogai.

Priklauso ar geras ar ne, ne nuo žodžio.

1:41:08

Jo.

Jo jo jo tai čia irgi yra keletas tyrimų, kurie parodo, kad tai yra vienas iš būdų, kas padeda nusiraminti, atsipalaiduoti ir išlįsk iš savo galvos ir taip padėti geresniam, gilesniam miegui.

O dabar, jeigu kalbant, šiek tiek apie miego sutrikimus, jau paminėjome nemigą daug kartų, bet dar yra apnėja narkolepsija.

1:41:31

Kiek tai turi įtakos sveikatai ir kas tai yra per ligos, kad žmonės šiek tiek suprastų, nes daug kas gal ture, bet nelabai žino simptomu ir net nesikreipia pas gydytojus.

O gal reiktų reiktu tvarkyti?

Gadina ir drožia sveikatą ir jas reiktų gydyti ir dėl to labai faina.

1:41:50

Ir labai svarbu, kad tu pasakei, kad paminėkime, pakalbėkim, nes gal žmonės turi, bet nežino.

Tai apnėja miego apnėja.

Tiesą sakant, yra vienas iš labiausiai ne diagnozuojamų ir ne, ne atrandamų tokių miego sutrikimų.

1:42:06

Kas yra kvėpavimo sutrikimas miego metu tam tikriems žmonėms dėl įvairiausių priežasčių anatominių genetinių gyvenimo.

Stiliaus ten, pavyzdžiui, viršsvorio.

Būna, kad miegant giliojo miego metu per daug atsipalaiduoja kvėpavimo raumenis arba yra kažkokių kitų kliūčių kvėpavimo takuose, kas užblokuoja deguonies ir oro patekimą į plaučius ir tuomet na žmogus arba knarkia yra įvairūs ten garsai ir ir dūsavimai, ir žmogus prabunda, nes smegenys negauna deguonies ir gaunasi tas tavo miegas, pastovus, prabudimas, nes tu tik užmiegi.

1:42:47

Ir kvėpuoti nebegali ir tave pabudina.

Tai čia va, pavyzdžiui, netgi toksai garsus, intensyvus, pastovus knarkimas.

Tiesą sakant, gali būt net gi na rimtesnių problemų simptomas.

Čia yra su apnėją, tada narkolepsija.

1:43:04

Čia jau žmogus pastebėtų.

Turbūt manau, kad jeigu turėtų narkolepsija, nes čia yra toksai nenumaldomas nevalingas noras dieną užmiega tiesiog žmonės.

Ar toksai labai didelis mieguistumas, tai čia tikslių priežasčių.

Aš, tiesą sakant, yra žinoma, bet aš dabar nelabai žinau, ar ten yra genetinės, man atrodo tiesą sakant.

1:43:21

Dar vienas dalykas yra, pavyzdžiui, neramių kojų sindromas, kai atrodo čia kažkas bėgioja niežti ir norisi tas kojas judinti ir už tai sunku miegot, bet šitas tarp kitko dažnai ne visada, bet dažnai būna susijęs su geležies trūkumu.

Aš labai esu dėkingas už šitą pokalbį, nes na tikiu, kad daugeliui jisai buvo labai naudingas ir aš pats sužinojau nemažai naujo.

1:43:46

Tai tikrai dabar ne ne pergyvensiu, jeigu ištiks tokios naktys, kuomet aš prašiau miegosiu.

Ir nustosiu fanatiškai žiūrėti kiekvieną rytą, kaip aš miegojau ir dabar žinau, kad prabusti 5 kartus naktį yra gerai, nes aš kai pamatau tuos raudonus dryželius, viršuj aš galvoju, kažkas buvo blogai ir kad jaučia blogai, jaučia, reikia kažką keisti.

1:44:08

Tai ačiū labai ačiū, kad atėjote linkiu sėkmės, toliau nagrinėjant miego karalystės ir ačiū visiems, kad žiūrėjote nepamirškite, kaip visada uždėti laiko parašyti komentaro bent jau širdutės.

Kas padės mums augti ir, aišku, uždėkite ir paspauskite mygtuką prenumeruoti, nes mes jau esame arti 100000 prenumeratorių.

1:44:33

Tai viskas dėka jūsų ačiū dar kartą ir susimatysim jau kitą savaitę iki.