Laidoje “Tapk Geresniu” lankosi Rio de Žaneiro vasaros paralimpinių žaidynių čempionas, golbolininkas Mantas Brazauskis ir aktorius Giedrius Savickas. Projektas bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos.
Video
0:00 pradžia
0:28 kelionės su navigacija
5:13 neregio vaikystė
7:42 “Brailio” raštas, skaitymas, sunkumai
22:00 pajautrinti pojūčiai, skirtumai tarp aklųjų
31:37 golbolas
35:37 neregio gyvenimas buityje
55:00 pažintis su sužadėtine
59:42 atsisveikinimas
Laidos pokalbis
0:03
Žinai vat, kaip ir dabar, tai jei su navigacija ar ne?
O jeigu navigacija vienas žingsniu per toli nuves.
Vienas.
Greičiausiu nesu gal susidūrę su taip, kad kad per per toli kažkaip nu nuvestų yra nebent.
0:19
Yra nebent buvę, kad kažkur kitoj vietoj parenka tą pabaigos tašką.
Nu ir tada.
Visi bus nuleistas nuo kitų, atsidūrė kitų ir supratai, kad ne čia yra.
Aš esu gal su navigacija klajojęs niekaip nesuprasdamas tai kur yra tas mano tas pabaigos taškas.
0:40
N ir aš taip aplinkybę į vienas pusę į kitą pusę, o ten tą navigaciją man rodo, kad aš jau visai čia pat ir aš kaip neprieinu, taip neprieinu.
O, ką tokiu atveju darai?
Galiausiai žmonės ateina į galvą, tai taip, bet žinai, dabar neatradau to to.
0:55
Dabar tai gerai yra navigacija, bet paimkim 15 metų atgal.
Gero paklaus žmogaus.
Taip visada šitas lieka.
Veiks jisai visą.
Laiką visada turi turi šitą turėt įrankį pagal klaust.
1:11
Kalbėdavo.
Taksistai seniau viską žinojo taksistai turėjo žinoti visą miestą kaip londone.
Tu ten mokaisi gi mokslui?
Tai yra, bet tu turi žinoti pats, nebūtinai eina pasitikėjimas.
Taip jisai nu tiesiog, bet tai įsivaizduok, kiek tu turi turėti ten nu ten laiko ir kai tavo smegenys gerai dirba, jeigu tu žinai kiekvieno namo ir visą.
1:32
Adresą turi žinoti, bet žinoti, kaip geriausiai nuvažiuoti kito adreso, kad greičiau ir kuriuo metu, kad kamščius apvažiuoti ir panašiai.
O.
Dabar dabar visiškai pasitiki ir.
Žinai, aš dabar, pavyzdžiui, tu ėjai tu geriau atėjai čia, nes aš taip pat pasiklydau.
1:49
Aš čia jau ten aš naudojau kažkokio, sako molinis ąsotis.
Aš kažkokio restorano jau aš kieme, skambinu dar kartą skambinu, aš jau 2 kartus gamtoje tiesiai ir atėjai.
Norėčiau aišku, pristatyti visiems, kas čia esam trise nestandartinis formatas, nes mes visą laiką laidose būnam dviese.
Tai šiandien esam trise ir svečiuose lankosi rio de žaneiro vasaros parolimpinių žaidynių čempionas golbolininkai as mantas brazauskis ir aktorius giedrius savickas.
2:17
Sveiki, tai žinot, aš besiruošdamas laidai radau tokią įdomią statistiką, kad kas 10 Lietuvos pilietis turi problemų su regėjimu reiškias 10 % žmonių susiduria su gyvenimo kliūtimis, apie kurias kiti 90 % net nepagalvoja.
Ir jūs visai nesenai kartu dalyvavo d bendrame aktyvumo projekte nematau, bet judu.
2:38
Tai norėtųsi išgirsti giedriau tavo įspūdį.
Net galvoju išvarža aš šito.
Projekto metu.
Sužinojau, kad ją turiu tiesiog, nes man pajudino, bet šitas projektas buvo tai, kad.
Man labai daug pasakė, nu, tiesiog žinai, aš galvoju, nu gerai čia projektas toksai bus aitri nippon ir ale žinai, kaip būna kažkoks praeisim projektas.
2:58
Čia gerai parašys, kažką ten sakau.
Nu, tikrai labai daug tokių yra projektų, bet buvo labai rimtai ir tikrai su dietologu susitikti labai daug sužinojau.
Tiesiog su jurgita tiesiog parodė, kad pas mane niekas neveikia jau nu tiesiog rankos nesisuka pirštines įsuka, viskas yra sustabarėję.
3:15
Nu tai atrodo, pavyzdžiui, sportuoju, ten žaidi kažką ar ne.
Nu tu žaidi golfą ar ne?
Bet žaidi vienas pusę ir tu žaidi.
Tu galvoji, kad tu sportuoji ir tu žaidi žaidi, žaidi žaidėjai ir tau yra vienas pusė, tiesiog ir taip viskas sustabarėja į vienas pusę ir viskas daugiau nieko nedarai.
Tu galvoji, kad nu, bet aš sportuoju tiesą, nu kažkaip prakaitas eina ir viskas, bet kas yra kažkas neteisingai ir galvoju, žinai, kaip tiesiog išmokau tai daryt, kad viską reikia pamažu daryt nu, tiesiog nuo pradžių nuo pirštų reikia pradėt judėt arba ranka nu va tie siog suka atnaujina, biški suks, o tu galvoji, nereikia iš karto užvaldyti.
3:47
Viską žinau čia visą laiką norisi rezultato vakar.
Vakar tai ir šokas būna organizmui, tada pradeda nemiga kažkokie darys nesupranti, nes tu žinai, kaip kitų pradės sportuoti.
Tai va dietologų sakau, aš gaunu gerai, viskas.
Nuo šiandien aš nebevalgau ir tik sportuoju.
Organizmas sako tu seniai kas tau yra?
4:06
Tų palauktų valgyt toliau.
Nu, bet po truputį kažką daryk keisk ir visą šitą.
Bet vat dabar keičiau po to, kai išvarža gavau, ką man parodė, kad šitas tai -7 kg.
Nuo sveikinu.
Per vasarą tiesiog.
Kiti per vasarą atvirkščiai griliu, ko sezonas priauga svorio, tu per vasarą numetė.
4:25
Didžiausias žinai, kaip.
Mesti svorį yra teorijų 1000 dabar ne nu kurti, pasižiūrėsiu knygas, kiekvienas gali išleisti knygą kaip mesti svorį, nes jisai numetė ir dar kažkas, bet vienas dalyką supratau pagrindinis dalykas.
Tai yra galva ir jeigu yra gerai, galvoj viskas tau seksis, viskas tavo eis kaip iš pypkės.
4:43
Jeigu tau yra tikrai stresas ir dar kažkas valgė, ką nori sportuok, ką nori, nieko nematysi.
Na grįžkim man tai žinai, aš vis tiek noriu grįžti į savo vaikystę ir man įdomu na, kaip ta vaikystė buvo ir santykis su tais kitais vaikais?
Turint regos negalią.
5:02
Nežinai vaikai mėgsta ten gaudynes žaisti slėpynes, dar kažką.
Kaip tau sekėsi pritapti, kaip tu save realizuodavo ai?
Na kalbant apie vaikystę tai.
Aš.
Gal pirmus. 6 gyvenimo metus.
5:23
Net nesupratau, kad aš turiu regos sutrikimą.
Tai paskui vaikus judėjau kaip kaip galėjau.
Jie mane priimdavo kieme labai geram, bet gyvenau bendrabučio tipo name, kur ir.
5:43
Buvo daug bendraamžių, tai aš kažkaip tai, galbūt tarp jų įsi paišydavau.
Paskui gal tiktai tėvai, tie jiems vat mano bendraamžiams kažką pasakydavo apie tai, kad kad kartais gal man padėt, kur ar pri pažiūrėt, kad ne nu klysčiau ten ar ne niau si gaučiau.
6:07
Bet man pačiam, kad tokios informacijos, kad tu būk atsargus, nes tu matai mažiau nei kiti man nieks nieks, to nesakė.
Niekas taip nieks tokių įspėjimų nedavė ir aš judėjau su jais su kitais vaikais, tarsi matydamas nu ir aišku dienos metu.
6:27
Kadangi pas mane likutis šioks toks yra ir dieną jisai man labiau padeda.
Nu, tai dieną pavykdavo išsitekti, ten kažkokius sudėtingus žaidimų vat, kaip kaip sakai, gaudynės, tai gal nėra itin sudėtingas žaidimas.
Svarbu ne, ne nu si vers.
Ir nors ne už užkliuvus ar neįsirėžtų bėgant.
6:46
Bet.
Ir regėjimas tarsi netrukdė temstant tai visada mane grąžindavo anksti namo.
Taip aš vat išaugęs ant baltiškai tokie žmonės.
Tai žinai, nes kitur gali papult taip, kad tu visą laiką žaisti aklą vištą tik tai ir jis.
7:03
Tai aš aš savo kiemą prisimenu tai pas mus atvirkščiai, jeigu kažkas tai būdavo, tau negerai, tai dar pasišaipydavo.
Žinoma, čia faina empatiški vaikai žiauriai fainai.
Šaunuolis pasakė, kad nu daugiau padėkit ir viskas.
O čia yra žinai.
7:18
Prisimenant 90 uosius, ten 2 tūkst.
Ant uosius technologijų nebuvo.
Dabar vat, kaip ir mes laidos pradžioje, sakė navigacija atveda nu taip, gal žmonės padėdavo, bet, pavyzdžiui, mokytis.
Kažkuo domėtis, su kokiais tų šalių iššūkiais susidurs davai, jog kažką tai naujo išmokti.
7:39
Tai kol nepradėjau mokyklos.
Nemokėjau skaityt visai jokiu raštu aš sakau jokių, nes aš.
Pirmą raštą, kurį išmokau, tai aš su juo dabar dirbu.
7:55
Tai brailio raštas mano buvo pirmasis raštas ir jis man atvėrė tą žvilgsnį į pasaulį tiek per per knygas.
Ir aš labai greit.
Pamėgau skaityti knygas.
Pajutęs, kad.
Aš gebu skaityt, kad yra raštas, kuriuo ir aš gebu skaityti aš.
8:15
Netgi atsimenu tą raidžių ratelį elementorių, kaip ten vadinsi, taip nepagadinsi, kur raidę išmoksti abėcėlės su paveiksliuku šalia, kad geriau įsimintum tai.
Aš netgi smalsaudami aur ir norėdavau išmokti daugiau raidžių per vienas dieną, negu mus išmoko per pamoką tai.
8:35
Aš visada kažkaip stengiausi dar ir savarankiškai iš to smalsumo išmokti daugiau.
Kiti klasiokai gal buvo kur ėjo palei srovę, ten kiek duota per dieną tiek ir išmoksta, o man norėjosi.
Dėl kuo daugiau tų raidžių išmokti kuo daugiau tų žodžių perskaityti ir.
8:53
Hobis skaityti knygas ir atsirado irgi itin anksti, ir brailio raštu.
Daug knygų perskaičiau perskaitęs įsivaizduoji žengti ženkli triženkliai, skaičiai, triženklis, skaičius, manau, yra taip.
9:09
Kiek per metus knygų perskaitai.
Dabar perklausai.
Dabar tai turbūt klausai.
Net dabar audioknygos tai.
Per metus aš greičiausiai arti arti penkiasdešimties nu vis tiek vis tiek reikia ir ir kitiems dalykams skirti.
9:30
Aš žinau, kad visą laiką vienas metu skaito 5 1 ten vonioj kita, o ne kita prie.
Tada tas 5 perskaitai.
Per kiek laiko žinai tada užtrunka?
Daug knygų aš labai greit skaitydavau, aš dabar kuo toliau tuo skaitau lėčiau knygas.
Aš labai lėtai dabar skaitau todėl, kad aš labai mėgaujuosi gera knyga.
9:48
Dabar skaitau daug angliškai, labai knygų ir paskaitų.
Anksčiau skubiai gyventi, o dabar?
Man būdavo toks, reikia daug knygų perskaityti.
Nu toks trisdešimties, kad daug knygų čia būsiu labai patinka visiem pasakysiu, kad aš čia perskaičiau daug knygų.
Ir taip nu ir tu skaitai gal dar reikia skaityti, jau galvoja apie kitas knygas.
10:04
Prasme nereikia mėgautis, jeigu yra gera knyga, kaip viskuom reikia, jeigu yra geras daiktas, reikia lėtai daryti.
Kaip ir sporte, reikia lėtai daryti.
Kaip ir su maistu ir su.
Viskuo, jeigu geras tu lė tai darai ir lėtai, ypač gerą literatūrą, tiesiog reikia būtinai lėtai skaityti ir kartais 2 kartą dar reikia perskaityti.
10:23
Ir sakau, dabar atėjo toks žinai, kaip nu vis tiek jau 34 metai viskas nebeskuba ir ramybė ateina.
Ir tu sakau, aš dabar daug daug angliškai labai kažkaip pradėjau skaityti ir noriu kuo daugiau, nes nu daug knygų yra gerų.
Nu, tiesiog aš labai mėgstu biografijas.
O audioknygas klausai.
Neklausau aš negaliu, nu man 5 minutes viskas aš prarandu.
10:42
O jeigu daraktorius koks nors skaito, man išvis pravalas.
Jie labai blogai daro tai.
Žinau, kad tu pats įgarsinimas.
Tai tiesiog, bet aš ne man.
Po 5 minučių aš nebeturiu, aš ne nu nebepriklausau.
Aš pametu mintį, nes aš tiesiog kažkur nueinu kitur.
10:59
Atrodo žinai skaitant tu gali, jeigu kažką perskaitei ir nori pas pasikartotų, gali grįžti ir iš karto vėl perskaityti.
Bet kai tu klausai, turi atsisukinėti, dar ieškoti tos vietos, kur atsisukti.
Bet, kad ir knygoje aš nežinau, ar man tai vat pas jus tai būna, nežinai, kad.
Kai tu skaitai kartais ir tu žinai, kad tu jau skaitei pusę puslapio jau kitą ar mintys yra, ar yra, kad su brailio raštu skaitai ir tu žiūri, kad tik vedžiojau pirštu ir jaukia, yra kitur kažkur tavo mintys.
11:25
Taip aišku, kad taip nutinka, ypač jeigu skaitai to brailio raštu pernelyg greitai vis tiek brailio raštu skaitymas tai yra nu rankos ar vienas ar 2 vedžiojimas iš kairės į dešinę eilutė po eilutės ir tiesiog pirštais skaitai.
11:43
Tai, kokie tavo pirštai jautrūs?
Yra tik 10 10 skaičiai ar kairę skaičiai?
Ar tai žinokit.
Yra yra netgi tokių, kurie ir 2 rankom po pusę eilutės maždaug vienas.
Vienas.
Eilutės vienas ranka pusė kita ta kita dar kita ranka jau nus nustačius kitą eilutę tada.
12:05
Atsivertė knygą būtų puslapis.
Manau, kad tai labai sudėtinga.
Ypatinga ne bet toks jautrumas turi būti.
Ir aš pasirinkau vienas ranką dešinę, kuria aš nu maždaug taip vat.
Bet visi pirštai dirba visi 4 ar ne. 4 tai tikrai nes ieva pagalvėlėmis pasideda ant tų taškų ir ir ima tą informaciją skaito tuos, o.
12:32
Nykštys tai tiesiog jisai, kaip nežinau, jis taigi prasideda ir balasto.
Pateiktus deginimas prieš status kai trūksta, jis raidės kalba.
Man yra tekę yra būdavo, kad tenka skaityti kaip pirštas vienas subintuota.
Opozicijoj.
12:48
Tai tu paimi ten pa krapštai.
Kas bent kažkiek jaustum.
Bet šiaip 3 pirštai dar 3 pirštai dar gali už 4 perduoti tą informaciją.
Bus galima jautrumas koks nors, pavyzdžiui, po sporto, kai tu ateini skaityti ar.
13:04
Pavyzdžiui.
Vonios yra čia veriasi skylės.
Brinksta pirštai žinai.
Skiriasi jautrumas, kuomet yra šalta ranka ir šilta ranka.
Tai būdavo mokykloje, pavyzdžiui, žiema šalta ir.
Ir gal ne visada radiatorius tinkamai apšildo klasę, tai ta ranka tu jauti skaitydamas, kaip jau kaip taškų jautrumas mažėja.
13:31
Tada tu ranką spaudi labiau prie puslapio ta ranka nuo šalčio biškį irgi stingsta ir tada nu ten ką daryt pertrauką ir šildyt pagalvėles pirštų.
Tu skaitai iki tiek, kol pavargsta ranka, ar tu pats pavargsti?
Bet ranka pavargsta vis tiek skaityt.
13:47
Jo kartais ranka pavargsta greičiau, greičiau, gal negu aš.
Ar ne čia.
Ypač žiemą OO, vasarą nu tai, kai man pat patogu, kai rankos šiltas tai.
Kiek ilgiausiai.
Gali skaityti, ką daryti tiktai reikiamus ranka ir tiek.
14:04
Ir pervesti puslapį viskas daugiau nieko nuo mūsų.
Rankos pavargsta nuo laikymo sąlygų.
Kiek man ilgiausiai esi skaitęs knygą?
Kiek gali nepavargęs perskaityti knygą?
Tokį įdomią knygą, tai aš galiu tikrai kokia 50 minučių ar valandą, taip pat skaityt be, bet.
14:29
Per kiek laiko reikia pailsėti?
Nuo ateina ateina laikas, ten nežinau.
Pietų laikas ateina dar kažkas tai užtenka man 15, 20 minučių to poilsio, ir jeigu aš noriu skaityti toliau aš.
14:47
Pamatys mano žmoną neįtikėtinai vienas mėgiamiausių dalykų, kai aš jai su ranka, darau atranką va taip va įsivaizduok, daryčiau valandą, tai ji išprotėtų.
Tiesiog mes man 5 minutes man viso gero suteikia.
Galimybę 50 minučių valandą šitaip nepavargtų.
15:04
Dabar viskas turėsi daryti ilgiau.
Beje, turiu paminėt, kad žmonės su regos negalia.
Biblioteka elvis naudojasi elvis man tai taip.
Taip, žinoma.
Beje, kuria gali naudotis visiškai nemokamai.
Visi pateikę pažymėjimą.
15:21
Tai, kaip ir sakiau, kiek teko domėtis tik 15 % knygų yra įgarsintų arba išleistų.
Na, ir čia, ir giedrius prisideda, įgarsina jau.
Knygas.
Staselis labai gerai yra ten jūsų tokia štabas toks man atrodo, ten ar ne toks.
15:37
Leidinių tokia vat kaupykla.
Atrodo labai geras centras, tiesiog labai kaip tik mano vardu.
Ko irgi gatvė čia ten labai.
Geras.
A taip tai jau atleidžia.
Prasmingas ir dabar kuo toliau, nes ir vyksta net filmai.
15:53
Žiūri filmą su garsinimu.
Realiai dabar dabar elvija yra daug leidinių formatų, kur kuriuos ku ku kur tu gali įvairius leidinius.
Jais įvairiais leidiniais naudotis tai vat.
16:11
Kaip giedrius pasako yra filmai su garsiniu vaizdavimu, tai jie jau ne tik elvija yra.
Tada dabar gali ir man atrodo, ir tam tikrose platformose lietuviškose.
Čia su garsiniu vaizdavimu, tai aiškina, kas vyksta už kadro.
16:28
Taškai buvo RN kažkas sako, o tam seriale, kai jūs ten toj serijoj, ką ten tu kažkur, ką tu žinai, koks tai sako, tai vyras sako visas serialas įgarsintas.
Aš net nežinojau.
Šiaip aš esu girdėjęs anglų kalba, tuos įgarsinimus, kai klausai ir aiškina dar ir situaciją visa, kas vyksta be raunde ir koks paukštis parskrenda, ar dar kažkas, kad temsta švinta ten lyja nelyja visa tai aiškina, bet vau.
16:54
Nu kur tiems tai buvo žinai, kur tiems, kuriems tai buvo, nes visą laiką tu titrų skaitai ir parašyta, dabar groja muzika.
Dabar jisai ten tiktai niurzga, viskas yra.
Fonas.
Bet dabar va prašau yra.
Dar gestų kalba yra nu taip, o brailio raštas jisai tarptautinis, ar yra tik lietuvių kalboje?
17:10
Jis yra tarptautinis yra.
Skaityti bet iš viso.
Pasaulio skaityti įvairiomis kalbomis.
Aš spėju kone visomis pagrindinėmis tai tikrai.
Yra vienas raštas ar kai kuriuos, ar jie skiriasi?
17:28
Šalys ar kai kurios jo kai kurios šalys, aš manau, taip, yra naudoja ne 6 taškelių sistemą, o, man atrodo, esu girdėjęs ir apie 9 8 taškelių sistemą, kurios.
Neteko matyt, mes Lietuvoje naudojame 6 taškelių sistemoje.
17:47
Į tai reiškia, kad iš tų tie 6 taškai įvairiomis kombinacijomis sudaro vad visą visus ženklus.
Arka ar visaip.
Tai pradžioj taškeliai sudaro raidę vienas raidę, o kelios raidės ir sudaro jau skiemenį.
18:07
Bet.
Jame nė žodžio.
Bet vienas tas, pavyzdžiui, iš taškelių iš 6 ar ne?
Tai yra raidės. 6 taškelių yra ta yra raidė iš vienas taškelio yra raidžių iš 2 taškų, yra raidžių iš 3, 4 ir net 5 taškų.
18:22
Tik tiesiog tie ta šitų taškelių išsidėstymas yra įvairūs, pavyzdžiui, vienas šalia kito iš kairės į dešinę 2, pavyzdžiui, šalia.
Vienas po kitu vien irgi 2.
Tai jau yra skirtingos raidės, o žinai vienas d aš.
Dabar pagalvojau, o žmogus neturintis bėdos su regėjimo, gali išmokti brailio raštą, ar tai yra ženkliai sudėtingiau?
18:46
Žinok gali gali, jeigu įdomu, tai gali, bet mano sužadėtine vat, pavyzdžiui.
Irgi.
To brailio raštą aš ją irgi sudominau, kad toks yra tai jinai, man ne per vienas valentino dieną atviruką vat dabar praėjo raidėmis sugebėjo be klaidų žodžius parašyti atviruke buvo labai šaunu, labai labai šaunu buvo tai.
19:12
Kad žinai mes tai iš matymo, bet aš galvoju, ar mes iš jutimo galėtume pajausti?
Namas gerai kiekvienam kiekvienam.
Mes atbukę pirštai mūsų viską reikia viskam yra.
Yra žmonių su jautresniais pirštais.
Aš manau, bet jie gal tiesiog nesupras, ką tas pirštas, ką taip, ką tais pirštais jaučia?
19:31
Visi mūsų smegenys pasitiki matymu, jos jau tiek yra nu per tiek metų gyvenam ir jos pasitiki manim, nes mes kai užsimerkiu, man atrodo, kad mes prarandame viską, žinai, kaip ir gali net pojūčius ir visa šita.
Ir gal nu aišku.
Sekso metu taip, kad jausti labiau.
19:47
Jo.
Bet taip ir yra žinai.
Giedriau, kad kuomet tu užsimerkė pajautrėja, kiti visi klausa, o ne.
Nes nu žinai, jeigu tu matai tave nu kartais būna tai, kad.
Tu kažką, jeigu darai ir tu matai tenai tai tau biškį nuima skausmą, ar ne?
20:03
Nu, bet jeigu tu užsimerki tu gali jausti vėl, kad ai, taigi man skauda tenai toj vietoj žinai.
O kaip su audio knygom, kokiu greičiu klausai?
Aš, pavyzdžiui, asmeniškai, kuomet spotify kažką klausau, tai aš nusistatau.
Būna pusantro garso pusantro greičio.
20:20
Kokiu tu greičiau klausai?
Šiuo metu jau jau daug metų aš klausau įprastu greičiu.
Ne taupai laiką.
Taip, kaip taip, aš laiko netaupau.
Man yra svarbu va, tai kaip wat kalbėjom, kad knyga įdomi, tai ją galima skaityti ir net negalima, o verta skaityti lėčiau.
20:47
Anksčiau, kai tik pradėjau audioknygų knygas klausyti, kai susipažinau su juo dar mokyklai tai.
Aš irgi pagreitindavo, nes yra diktorių, kurie, kurie skaito iš savęs lėčiau ir tada tikrai verta tą greitį pasididint.
21:04
Bet dabar dabar, pavyzdžiui, elvija yra daug diktorių ir savanorių, ir profesionalių, kurie skaito įprastai, nei ne per lėčiausiai, ir jų tas skaitymo greitis yra man tinkamas.
21:20
Tai nėra.
Įvykis nėra.
Oi tai tada tai tada knygą.
Aišku, kalnai, vertinant, ar klausyčiau daug greičiau, bet.
Kadangi ne nesivaržau, tik nesivaržau su savimi, nesistengiu gal per metus kuo daugiau knygų perklausyt.
21:35
Kas pas tave labiau pajauti lenta, nes aš žinau, kad aš turiu vienas bičiulį masažuotoją su juo daug metų bendrauju.
Jis irgi yra neregys ir, bet jisai buvo.
Vai jisai vaikystėje regėjo, o po to kažkas atsitiko su sveikata ir prarado regėjimą.
21:51
Ir aš jo klausiu, sakau, kas pas tave pajautė, kad ir, pavyzdžiui, jisai labai jaučia aplinką, nežinau per odą ir kaip, bet jisai jaučia, sako, aš, pavyzdžiui, nuvažiuoji Ispanijos, jaučiu drėgmę.
Aš jaučiu, kad vėjo ten gūsius kažkokius saulės kaitrą.
Jis labai jaučia viską per odą, pavyzdžiui, labai skonius jaučia, ką tu labiau jauti.
22:11
Jo tai aš sakyčiau, kad mano uoslė yra pajauti inta ir ir klausa.
Aš kartais tyloje galiu kažką išgirsti ir atkreipti kitų dėmesį ir sakytų, o net ne negirdėjau vat, o ne užuodžiu tai.
22:33
Tai klausa klausa ir į uoslė, o dar dar ir pirštų jautrumas nuo to brailio rašto tai ir kai kur kitur, kai kai kai kažką lieti ar vat, kad yra ūkiai ūkio namie, kokius darbus nori darai tai irgi jauti, kaip tas, kaip tas varžtelis.
22:53
Pavyzdžiui, kad svoris jau gerai atsistoja, galima jau sukt ten į kokią į kokią medį.
Tai va tai.
Bet dažnai tas pats pas neregius, manau, ir ir silpnaregis, o tos kitos juslės, nors turi kompensuoti tą.
23:12
O tavęs negąsdina tie garsai, jeigu tu žinai tyloj, girdi kažką tai čia naktį kokią bandai užmigti žinai ir vis girdi kažką tai kažkas ten cypę už lango dabar vis užmigt negaliu.
Negauna gali gąsdinti, negąsdina, bet suerzinti, jeigu pernelyg pernelyg ilgai tęsiasi, gali.
23:32
Šaldytuve trūksta pieno, jeigu per senas.
Paprasčiau nueiti ir pauostyti iš.
Tikrųjų tai, bet ir tavo jos Lietuvai nereikia.
Tau ne taip nereikia taip ir štai kodėl?
Jis yra daug žmonių, tu girdi daug žmonių, yra ir ištraukti kažkieno kur tu girdi kažkieno balsą jų pokalbį.
23:50
Kavinėj sėdi.
Jo ir išfiltruojami klausai išfiltruoti.
Jeigu balsas man įdomesnis, tarkim, tai vis tiek jisai iš kitų išsiskiria ir tu, jo, ir ir aš.
Tada gal net kartais jį įsimenu ir net kartais paklausau to to to balso.
24:08
O tu, pavyzdžiui, žmonės atpažįsti iš balso.
Prisimeni kiekvieno žmogaus, su kuriuo bendrauji balsą.
Taip, aš nemažai balsų.
Įsimenu žmonių, su kuriais bendrauju.
Taip pat galiu atpažinti atpažinti žmogų, kadangi likutis šioks toks regėjimo yra iš iš rūbų, kuriuos jis, pavyzdžiui, nu, bet dažnai dėvi ir mes dažnai būnam kartu.
24:35
Tai jisai būna taip apsirengęs, tai iš rūbo galiu.
O sunkiausia tai iš veido atpažinti, atpažinti, nes aš vis tiek iš kažką galiu pamatyti iš arčiau, bet iš toli tai iš toli, tai ne tai tai iš veido žmogų man atpažinti yra sunkiausia.
24:52
Žmonės kažkaip tai įsivaizduoja, kad jeigu žmogus turi bėdų su rega, tai jisai tiesiog nemato ar ne?
Gal tu galėtum pasakoti, kokie yra skirtumai, nes yra tipų, skirtingų.
Gal juos galėtum detalizuoti?
Yra visokių tų ligų, iš tikrųjų tų akių ir ir tų sutrikimų regos yra ir.
25:14
Iš tikrųjų kiekvienas atvejis būna individualus tai.
Paprasčiausia tikriausiai aplinkiniams tai arba tu matai, arba tu nematai nematai jiems yra sunku įsivaizduot, kaip tu, kad tu vienas akimirką matai, jog kitą akimirką jau nematai kažko, tai tai žmonėms yra arba viskas, arba nieko, kažkaip tai vis dar tiems, kurie tavęs klausia, o šiaip tai nu?
25:41
Pavyzdžiui, pas mane tai yra.
Labai jautru jautrumas didelis šviesai.
Tai man, pavyzdžiui, kuo švęs kuo šviesiau tuo mano likutis man labiau padeda regos, matyt, kažką, jeigu tik tai jau šešėliuose arba patenku į prieblandą jau man.
26:00
Jau man yra nu nepatogu ir netgi to to regėjimo likučio nelieka jau vakaras naktis ateina apsiniaukę stipriau.
Nuėjau, ką tada tenka.
Trauktis baltą lazdelę jis su ja jau keliu.
26:18
Dar būna, pavyzdžiui, žmonės geriau mato biškį iš šonų negu iš priekio.
Tai reiškia, kad.
Jų vaizdas akyse jie mato akyse kokia ar drumsta vaizdą, ar tokį vaizdą, lyg tai per nežinau net kaip per tinklelį kokią groteles, kad kad, kad jie, kad kažką pažiūrėtų, turi kraipyti tą galvą ir ieškoti to taško, kad pamatyti vienas ar kitą vaizdą.
26:51
Taip pat yra to periferinio matymo, kur pas mane irgi prastai su juo yra nebuvimas arba jis labai nedidelis.
Tai reiškia, kad žmogus gal gerai visai mato į priekį priešais save.
Bet bet.
Šonus tai praktiškai nemato nieko ir jam labai lengva pražiūrėti kažką vat vienas ar kitam šone, ar nepastebėti kažko iš vienas ir iš kito šono ant čia per gatvę einant yra labai labai tas aktualu, nes dabar elektro mobiliai labai gali arti tavęs privažiuoti, sustoti prie perėjos.
27:25
O tu?
Ne, nėra.
Tu nepajusi jojo ir tu tiktai pasukęs galvą suprasti, o blemba, kad aš čia vos ne po automobiliu lendu ar.
Susipažink nebandžiau.
Ne.
Tau, aš laukiau tų šitų gim.
27:43
Laukiu.
Kur vairuoti reikia galų gale, o žinai, o mes kalbėjom apie knygas, bet dabar yra it dalykai visokie, kurie iš tikrųjų labai viską palengvina ne ir kaip tas it proveržis palengvino tavo gyvenimą, lyginant su su vaikyste.
28:01
Kokių atsirado dalykų, kurie tau kasdienybė labai pagelbėja.
Nu praktiškai internetas atsirado ir gebėjimas juo juo naudotis, gebėjimas prisitaikyti į kompiuterį.
28:16
S sau kad būtų patogu juo naudotis tai.
Neregiai, pavyzdžiui, kai jie naudoja dažnai įvairias ekrano skaitymo programas, jų yra kelios.
Man atrodo, bet vis tiek populiariausia yra vienas ir netgi lietuviškų tų.
28:38
Suprogramuota ir lietuviškų balsų ir gana garsių lietuviškų balsų, kurie skaito žmogui nuo ekrano, kas jo kompiuterio ekrane parašyta.
Tai ten sako atsidarė toks langas, ar ne ten liksiu, kas ten nuleisti langą ten visokius.
Dalykus klavišą pasako tada, kai tu jį paspaudi ar komanda, o.
29:00
Bet kas parašyta yra žinoma.
Desktop, pavyzdžiui, po ir tenais vaikštai su rodykle ir ir ir tau pasako, kad maids ten jūs RN ten adobe reader.
Bet jeigu tu atsidarai svetainė interneto ir mus net užknisa, kai išlenda koks popa, pats žinai su reklama, kur tu ten skaitai įdėmiai arba įšoka kažkas tai tu ieškai, kur tax paspausti, nes jisai užslėptas.
29:25
O kai jūs kaip jūs tokiu?
Ką jūs dabar vyksta tokį auksą rasti, o kartais ref vešinti tenka puslapį, kad.
Ne į tą nykštuką.
Spaudžiam tai, ką matom, bet jis vis tiek išliko.
Paspaudimu ką kas, kas yra su tom ekrano skaitymo programoms, kad jos nelabai skaito, jeigu, tarkim, yra parašytas ne tekstas grafiniu būdu?
29:47
Nu gal kažkokia mm piešinuką ar.
Raidės ar ar nu vat grafiškai kažkaip ne, ne tekstiniu būdu, ne koks linkas, ne koks tekstas tai tada, jeigu tu pakliūni į tokį puslapį, kur yra mažiau teksto ir mažiau tų link, o ten, tarkim, reikia paspausti ten grafinį, kokį grafinį dalyką, tai tada tų sunkumų iškyla, kartais kvietiesi kartais kvietėsi į pagalbą, kažką, kokį artimą žmogų, bet.
30:17
O, pavyzdžiui, sporte yra kažkokios tai it technikos įrangos, kuri palengvina patį sportą.
Nes vis tiek tu esi profesionaliam sporte.
Jo profesionalus sportas tai taip, bet mūsų sporto šakoj.
30:33
Tikriausiai, kaip ir kiekvienose kiekvienoj kitoj to, visi dalykai kainuoja ir ne visada.
Lietuvos sporto federacija perka.
Ne visada itin ne visada viskam yra pinigų, tiesiog tai.
Tai.
30:50
Nu tos įrangos tai, ka mų uždeda mums kartais tų tų dalykų ten, kokių sveikatą tikrinamės, kaip ir visi sportininkai ten.
Tai tavo treniruočių metu kažkokios specialios įrangos ar fiziniam rengime ar žaidimo metu nenaudojam kažkokių praktikos tokios nelabai yra taikom.
31:12
O tavo sporto šakoj, kokia yra ypatybė, nes nu visi turintys bėdų su rega sportu žaidžia ta ne vienas mažiau, mato kiti daugiau mato, kiti galbūt išvis nemato, kad tai klausa yra svarbiausias dalykas.
Ir į klausa ir lytėjimas labai svarbus ne tik rankomis, bet ir kedais.
31:34
Tai ta prasme, kadangi mūsų aikštelė yra irgi yra linijom iš išdėliota, tai tos linijos yra iškilios.
Tokios yra ir tų rankomis orientuojasi vartų plote, ieškojau savo ūselio arba t užai, ar ne, arba tu žaidi krašte arba tu žaidi vidurį.
31:57
Tai kiekvienas turi savo senelį, kur kuris parodo, kad ten yra jo vieta gintis į dar komunikaciją.
Pas mus labai svarbi, nes mes vienas kitiems padedam ir.
Ir balsu kad?
Aš čia, o aš čia tai tu turi būti ten pat kažkur tarp mūsų balsų.
32:17
Jeigu žaidi vidury o.
O, jeigu tu žaidi krašte, tai tu turi savo uselio ieškoti sau už nugaros arba šiek tiek priekyje savęs tai.
O patį kamuolį girdi tu taip.
Kamuolys yra skambantis.
32:33
Barškantis, nuskambantys geriau taip sakyti.
Turi keletą skylučių gal 4 skylutes ir.
Skambaliukai yra viduj ir kai kamuolys rieda arba keliauja to šokinėjimo būdu, tiesiog atsimušdamas į žemę ir pakildamas ir vėl atsimušdamas į žemę tai.
32:57
Tie skambaliukai skamba ir girdi tą ką.
Dabar kiek iš jūsų traumuojant kitus ir gauna traumų, nes kojos juda, ieškot spardo galva, kito spyri tenai, kažkur ranka duodi ten.
33:15
Nėra taip, kad mes, kad mes dažnai susidurtume vienas su kitais, nes tie ūseliai, kurie yra vartuose.
Kurie reiškia poziciją, jie nėra vienas šalia kito, visiškai tai, pavyzdžiui, tas, kas žaidžia vidurį, tas žaidžia per jie nuo vartų į priekyje per 3 m.
33:40
Pavyzdžiui, ant 3 m linijos vadinamuosius, o kraštų ūseliai yra nuo vartų per pusantro metro į priekį tai vadinasi.
To susidūrimo tikimybė nėra itin didelė, nes atstumas šioks toks.
33:57
Yra tarp mūsų.
Kaip giedriau pasiruošęs išbandyti?
Kažką kieti, bet aš neturėjau laiko.
Mes daugiau kvietėm, bet niekas niekas kažkaip, kuo garsesnis žmogus, tuo mažiau laiko turi iš tikrųjų mes.
Tai.
Podcast’us.
34:12
Atranka.
Laiko labai daug žinai apie šnekėti apie tai, apie ką neturi laiko, nes ne aš.
Tikrai sakiau ateis kažkada valinskas.
Ten buvo nežinia, kiek metų jūs čia turėtų.
Rinktis.
Gruodis man atrodo ateiti jau.
Pas mus.
Bet reikia nueiti.
Tikrai mantas bartuševičius va.
34:29
Gal vienintelis garsus vat buvo mikas, kuris atžaidė vat visą treniruotę pusantros valandos su mumis, o va taip šaunuolis.
Tu girdi, kad, pavyzdžiui, šneka tu jauti atstumą labai ten metrais.
Nu, kažkiek tai nu kur šneka, kur žmogus yra.
34:45
Jaučiu, ar jis yra priekyje, ar jis yra iš iš šono, man ar jis man, ar jis yra už mane aukštesnis ir man šneka virš galvos.
Priėjo prie manęs vienas neregys, jisai padėjo ranką man ant galvos ir sako metras 7, 7 ir nuėjo.
Tai sakau, taip, toks ir ūgis mano.
35:05
Pranašas.
Kad atspėjome, visa galva spėjo, bet visam ir nuėjo, sakau.
Žinai man tai savo noriu labai pakalbėti apie neregių gyvenimą, šiaip įprastą gyvenimą, apie tai apie tą, kurį mes nesusimąstom ir tiesiog noriu šiek tiek edukuoti žmones, būti tolerantiškesniais, būti empatiškesni.
35:30
Jais apie tai, ką mes kalbėjom, jog tau labai pasisekė vaikystėj, kad buvo kieme tokie vaikai, kad tėvai tokie buvo, kurie žinai vaikus įspėjo, bet ne visi tą supranta.
Ir dažnai galima pamatyti netgi prie perėjos, bet iš 20 žmonių tiktai vienas sustos, kiti 19 nueis ir nepadės.
35:49
Žinai.
Tai gal pakalbėkim apie tokius įprastus dalykus, kurie kiekvieną dieną vyksta, bet.
Na, pavyzdžiui.
Eini maisto parduotuvę.
Kaip tu išsirenki maisto produktus?
36:05
Ten nu nėra taip, kad kvepėtų ten ir brailio rašto nėra.
Nėra ir užsienio.
Esu matęs ant ant arbatos pakelio, o Ispanijoje vat buvo vasara.
Tai ten ant arbatos pakelio galėjau pats perskaityt kokią arbatą galėčiau nusipirkt.
36:23
O kaip pas mus, kaip kaip tu elgiesi nu sąrašą pasidarai, man reikia to to to ir tada giedrius įmonė žiūri, galvoja, tai aš tai nueinu tiesiai.
Žinau.
Žmonės, nes, pavyzdžiui, ateini braškių ar ne, nes aš, pavyzdžiui, aš einu, regis, esu ir man sako, čia labai geros braškės ir tu žiūri geros po apačia ten visos supuvusios žinai, kaip tave tai išvis lengva apgauti, kur seneliai čia, ką viskas čia imk?
36:47
Bet man atrodo žmonės, bet pasakykit, žmonės gerėja tikrai.
Ne tai manęs dar niekada apgauti nebandė.
Niekada gyvenime.
Nes tu girdi, kai meluoja gerą.
Klausimą naudodami mano regėjimu mane, tarkim, mano prastu regėjimu manęs apgauti nebandė, o gal aš tiesiog užkirsdavo tam kelią?
37:12
Supratau ten nes klausa tokia.
Nekelsiu ragelio tai net neturės.
Progos žodžio.
Arba iš balso vibracijos suprasti, kad jau meluoja.
Tai kaip su ta parduotuve, kaip kaip tu elgiesi?
37:27
Aš dažnai man labiausiai patinka čiupinėti viską, tai aš einu į parduotuvę.
Galbūt, kadangi atsidaro batoną.
Būtent atsidaryt nebūtina pa maišeliai tiek duonos, tiek batono.
37:43
Jie jau nėra tokie ne, ne per jaučiami, o geras žodis dabar vat yra nepermatomas ir neperi jaučiamas, gali būt tai vat jį.
Per juos jau jaučiasi ir netgi pauostyti gali iš tikrųjų juoda duona skaniai kvepia, aš mėgstu juodą duoną ir viso grūdo.
37:59
O kur šviežiai kepti, pavyzdžiui, produktai.
Bandelės bandeles ar.
Ten jau sužinai ten arba aš tada.
Susirandu.
Maišelį užsideda į ant rankos, nes yra galines, gali su celofaniniu maišeliu ant jį ant rankos kaip pirštinė užsidėjęs tiesiog imti ir dėti į tą popierinį maišelį.
38:23
Tai aš tokiu būdu, tai aš labai daug čiupinėju.
Parduotuvė iš.
Tikrųjų.
Jie nuspaudė.
Aš tiesiog jo. 5 pirštai.
Spaudžiu.
Padedu prinokti.
Bet visgi spaudžia.
Laikas.
O koksai geras kitaip nemoku patikrinta.
38:41
Bet tu galvoji, kad prinokęs ne jis spaudė, spaudės yra suknežintas viskas.
Ne tai, kad išspausk, kad paspaust avokadą ir priversti kitą patikėti, kad jis čia prinoko.
Taip, tai turi gan stipriai.
Stipriai stiprius.
Pirštus turėt nes šiaip tai, jeigu jie neprinokę, tai jie kaip akmenys.
38:58
Bet žinai, aš aš klausau tų sakei, kad tu dienos metu ar ryškioje šviesoje kiek dar matai?
Bet aš vis tiek iš jų rankas, nes aš matau tiktai.
Gal visumą gal matau iš toli, o čia krū kažko pat krūva daržovių ir ten gal ir su vaisių nu gerai nueini ir tada jau.
39:16
Bet nematai kokie vaisiai ir kokios gali?
Neatpažinti galiu matyti, bet neatpažinti, nes vienas būna panašūs į kitus.
Tai aš ta kišu ranką dedu rankas, kaip sakant ir.
Kaip išsirenki pieną, pavyzdžiui.
Kuris vat ateina ir galiojimas nu ir ką nu tai?
39:33
Sugrąžins ir galiojimo.
Pienas kur padėtas žinau.
Taip.
Bet jeigu bet bet.
Nu šiaip tai galima pažiūrėti pakelį ar labai jau išsipūtęs jis ten ar dar ar dar geros tos formos?
39:50
Pagal tai tikriausiai geriausia galima nuspręsti su jogurtais, tarkim irgi ar ten ta, tad dangtį bando jau iš vidaus, kažkas nu nustumta, ar ar ten dar viskas gerai tai.
Jeigu, pavyzdžiui, pienas būtų išėjęs iš galiojimo, tarkim, vakar ir dar šiandien aš jį ir šiandien dar būtų lentynų, tai tikriausiai netyčia nusipirkčiau, gal ir būtų būtų vis tiek tikimybė yra apsigauti ten, bet.
40:19
O tarkime stovi tu stotelei ir atvažiuoja autobusas arba troleibusas.
Kaip tu žinai, kurį atsisėsti?
Aš nau vėlgi ta da pa si pa si im.
Pasitelkiu technologiją pas programėlę naudoju trafi programėlę.
40:39
O jinai tiksliai pasako, kad būtent nu atvažiavo 3 d autobusai.
Kaip žinoti, kad.
Čia vienas paskui kitą.
Tai tada eina tada, kadangi aš m kažką galiu pamatyti iš arti ir dabar yra, ačiū dievui, daug troleibusų, autobusų, naujų su elektroniniais numeriais, kurie gan ryškiai šviečia net kartais per saulę, saulę peršviesti gali.
41:02
Per per saulę net matai, jeigu saulėta diena, tai nu tenka iš tikrųjų prieiti prie prie prie pat krašto šaligatvio ir taip prasieit vienas vienas nuo vienas prie kito pasižiūrėt, taip sparčiu žingsneliu.
41:19
Kokia čia?
Atvažiavau čia dar iššūkis spėti.
Žinai, bet šitoj vietoj irgi žmonės pasitarnauja, nes man dažnai žmogui užtenka.
Pamatyt, kad tu lazdelė turi ir jis nesukdamas sau galvos ten, jeigu atvažiuoja, koks transportas tu eini link jo tai tą žmogų.
41:35
Žmogus pasako, koks čia numeris atvažiavo?
Žinai, aš dabar galvoju, šiaip žmonės yra tokie šiek tiek.
Pernelyg norint norintys savarankiškumo tu giedriau žinai va tokie būna žmonės, kuriuos aš pats galiu nelys nereik man padėt aš pats.
41:52
Galiu.
Dabartinė šių laikų.
Individualizmas galiu.
Aš galiu, todėl ir yra didžiausios.
Nu didžiausia problema dabar tikrai yra.
O tu man tai tai.
Iš tikrųjų esi tas, kuris esi ir priverstas, bet ir šiaip esi tas žmogus, kuris pasitiki tavimi, niekada sakai nėra apgavę, tu pasitiki žmonėmis ir tu turbūt nesi nu papasakok, kaip tau tas savarankiškumas labai svarbus tu.
42:21
Atsisakai pagalbos kartais ar tu vis dėlto priėmė draugiškai pagalbą kiekvieno, kuris tau nori padėti pervesti per gatvę ir panašiai?
Žinot čia gal vat vienas iš dalykų, kur galima pa edukuoti žmogų, jeigu yra su.
42:38
Jeigu mato savo kelyje neregi, tai kad ir kaip mes patys, kaip negersi n ar silpnaregiai galim prisidėti prie prie to edukavimo?
Tai aš visada stengiuosi priimti pagalbą, nes.
42:56
Nes na, iš tikrųjų aš suprantu, kad būna žmonių, kurie.
Gal ir nori padėt, bet nu nežino, kaip čia priėjus pasiūlytą pagalbą tam neregiui tai.
Ir gaunasi, kad iš 20 laukiant 20 žmonių, kurie tave mato einantį per perėją, tik vienas moka tavęs paklausti, ar tau reikia pagalbos, o 19 nerasdami žodžių nueina kaip wat sakyk, kad tai?
43:27
Tai aš jau noriu parodyt tą pagalbą.
Priimdamas, kad kad mes irgi esame žmonės ir net ir paprasta, net ir matantis žmogus, kitam matančiam žmogui pagalbą suteikia nežinomą mieste.
43:43
Kai vienas kito paklausė, ar kaip nueiti į vienas ar į kitą vietą tame mieste, kaip rasti tą ir aną, tai su mumis yra tas pats tiko tik tik tik mum tik mums kartais tenka gal pagalbą suteikti pereinant kažkur, kokia atkarpėlę keletai.
44:03
Visada yra verta prieiti ir paprastai kaip kaip, kaip žmogus žmogaus.
Paklausta, gal reikia pagalbos pereiti, ar viskas gerai?
Gal tiesiog, kad žmonės nesidrovėtų, susidomėtų taip.
Kad jeigu tau nereikia.
Čia gal anksčiau, kaip būdavo ankstesniais laikais, kai ten juokai būdavo tokia, kad reikia nereikia čiumpa močiutė už.
44:26
Per gatves.
Tai jo, bet aš galvoju, žinai vienas dar pliusas, man atrodo, yra žinai.
Kame, kai pagalvoju, žinai apie buitį šnekant, kaip gyvena žmonės, nes vis tiek tu įsirenginėju labai mums.
Dabar svarbu, kai su žmona.
Sėdi.
44:42
Taip ir tu sakai tau kaip šita spalva, man ne man labai ir tada viskas tau, man gerai šita spalva, man šitas užvaldo, man gerai.
Šviesi spalva.
Žmonėms.
Svarbu, kad namie būtų šviesa, daug daug šviesos, kad apšvietimas būtų ryškus.
45:00
Taip, mes kalbėjom apie apie tą bėgimą, per gatvę, per perėją ir aš.
Dabar, pagal kokia yra problema su paspirtukais, kaip su paspirtukais?
Klausyk, kur juos pastato bet kur?
Ir vat vakare tu eini taigi šiaurei pavojinga ir.
45:16
Žiaurūs žiauriai pavojinga paspirtukui, nes jis virs, nes jis virsta ant šono ir kaukę.
Tada signalizuoja aišku, pačiam tai nejauku.
Iš tikrųjų, jeigu susiduri kelyje su paspirtuku, tai tu eidamas į priekį galvoja bliamba.
Tai gal netgi dar vienas kur nors bus.
45:33
Tai jau jau laukia sekančio susidūrimo.
Dabar miestas, ką bando spręsti šitą problemą, kaip suprantu, braižydamas tam tikras aikšteles, kur tarsi turėtum tą paspirtuką palikt, bet būna dar kai kurie šaligatviai nėra tokie platūs, kad kad tu, kad ta aikštelė paspirtuku paspirtukams tilptų, tai kartais ta aikštelė atsiranda žmogaus kelyje, tai tu gali eidamas pro tą aikštelę atsitrenkti ne į vienas, o į vienas vienas metu į 2 3 paspirtukus iš karto.
46:06
Ačiū dievui, dar man taip neteko į tokį paspirtukų mišką į įkliūti įsipainioti, bet bet.
Tikiuosi, kad niekam ir neteks.
Na, aš va tikiuosi, kad gal pamatę dabar šitą laidą tie vandalai, kurie specialiai stato paspirtukus žinai į gatves, kad gal yra žinai žmonių, kurie tiesiog nemato, kad tas paspirtukas yra pastatytas ir.
46:30
Nustos tą daryti.
Labiau nemato kur stato tiesiog.
Nes žmonės yra tie, kurie mato kartais daugiau akli, negu žmogus neregys, kur yra daugiau, kartais mažiau jie mato, kokia yra situacija.
Tiesiog aš norėjau paklausti, bet situacija šiaip lietuvoj infrastruktūros ar ne požiūriu, vis tiek gerėja.
46:49
Nu, būk geras pasakyk.
Pasakyk, kad geras mes šitoj vietoj tikriausiai daromės vis labiau vakarietiški, tai aš šaligatviai atsiranda vis daugiau tų iš jų būtų taktilinių, kuriais, kuriais tu gali pasitikėti, jie jau tave veda.
47:08
Nu mane bent jau veda ten, kur man reikia, tai jie man tinkamai nuo.
Kad nuveda ten, kur nereikia.
Jeigu tu nežinai ne, jeigu tu nepažįsti, jeigu tuo aklai vadovausitės jais, tai tik n tikrai gali nuvesti, kur tau nereikia teksto grįžti tada.
47:25
Tai nėra sunku, pavyzdžiui, paimti stulpas, kuri yra, ant kurio yra tas autobusas, ženklas ar ne.
Ir jeigu tu apkabini stulpą, ten parašyta.
Nu, kokia stotelė tau gali pakabinti?
Taip viskas tau tiktai metalinė plokštelė padės daug kur padidinti, matmenis plokštelės.
47:41
Žinojimas.
Galėtume duoti patarimų dabar vat kuo mes galėtume pagerinti miesto struktūrą, kuri pagelbėtų neregiams.
Jau vat giedrius labai gerai sugalvojo kiekvienoj stotelėj parašyti pavadinimą.
Manau, kad ir tu žinai kokia stotele link.
47:58
Dar galėtume man tai padaryti bet kokių mes galėtume žiūrimus.
Dabar benkunskas ko dar trūksta?
Žiūri meras dabar, o sakys gera idėja.
Kad šviesa į namus nudažytomis.
Šviesiau.
Daugiau ledų gatvėse.
48:14
Apšvietimo norėčiau, kad daugiau ledų būtų, kad ledai būtų ne tik apšviestų važiuojamąją kelio dalį, bet ir tą kelio dalį, kurią kur eina žmogus, nes dažnai būna, kad dauguma žibintų yra tarsi.
48:30
Atrodo, kad skirta vairuotojams važiuoti, nors vairuotojai tai savais žibintais naudojasi, o šaligatvius kažkaip tai pamiršta, tai gal tiesiog ant to pačio stulpo.
Dar vienas šaką su lempute padaryti, kad kad šviesa kristų ir į einamąją kelio dalį.
48:51
Okey toliau.
Yra rajonų kur kiemų kiemuose apšvietimas nėra.
Nėra itin geras tai.
Irgi irgi svarbu turėti gerą apšvietimą kieme, kad jaukiai jame jaustumeis ir grįžti būtų iki laiptinės jauku tai.
49:12
Čia tiesiog irgi reiktų atkreipti dėmesį.
Vėliau kartais to apšvietimo išvis nebūna.
Su telefonu reikia pasišviesti, kad rastum pats namus.
Gali nesimatyt, kad jinai balta yra ne.
Taip kitam gali ir kitas jau gali tiktai išgirsti, kad tu tą.
49:28
Baltą taip.
Taip garsą jo.
Jo bet žinai, nes aš nu žinai, aš aš nu.
Aš labai tikiuosi, kad visuomenė pasikeitusi, ji tikrai vakarietiški, nes kas tarybų laikais aš galiu pasakyt, kaip buvo, kas man buvo neregys, ar ne?
Nu mes aklaisiais vadint, nes būdavo atskiras rajonas, atskira vieta mieste klaipėdoj, kur yra aklųjų kombinatas yra ne, bet ir toksai jo 8 vietą ir mums vaikams buvo siaubas.
49:53
Nes ten vaikšto jie žinai, kaip ten sako, jie ten tas aklųjų kombinatas yra ir ten nieks nemato.
Tai to vaikui toksai būdavo ir jas nuo jo ten jie gyvena.
Žinai, kaip kažkokia atrodydavo atstumtų atskirtųjų.
Žinai, kad tais laikais man tai buvo nu šiaip apie kažkokius nerealius.
50:11
Nu, man, man žinai, mažiausia trauma, kas man gyvenime buvo tai, kad iš mano kairės rankos į dešinę keitė nu čia išvis yra nu nu, nu didinu debiles bė ji mas nu žinai dideliu.
Buvai kairiarankis.
Be to, krepšinį vis tiek kairė, bet rašau dešine paišau kairį ir kairė koja yra, bet man liepė ir mušdavo, ir man trauma buvo todėl, kad aš negražiai paišau nieko gražiai net negaliu daryti.
50:34
Ir dar ta mokytoja sako, kad negražiai paišai tą auklėtoją.
Bet čia yra nu nu žinai, kad tau keičia pusrutulius ir tu pradedi vemti vaikas, tiesiog matai į tuos nu dalykus, o ten, kad neregys geriau patraukiam, kad niekas nematytų ir nemaišytų mūsų grožiui.
Mūsų miesto puošmenai supranti va toks buvo dabar koks skirtumas metai?
50:54
Regis, kas čia ateini ten pajuokauti?
Aš esu pajuokavęs bibliotekų erdvėse.
Ten turėjau vienas bajerį tokį, kur nu ten sakau, nu žiūrėkit, sakau, ar galima taip juokauti, ar negalime jie jums juokinga ar ne?
Sakau vienas kartą buvo ten į klubą atvažiavęs neregys muzikantas iš niujorko žinai, kaip?
51:14
Ir ten kažkas sako mes nupirkome trakus ekskursiją, bet ten sako pradėjusi comtan ką jis darys tuose trakuose žinai, tik gal pavalgyti, bet sakau tai, ką jam nupirkti, tai ką jam nupirkt, kokią dovaną.
Apie lietuvą, kad būtų skautai apie lietuvą neregėta Lietuva.
Knyga yra labai gera ir viskas.
Geriausia knyga, o kaip su?
51:30
Balsavimu ar pas mus pritaikytas balsavimas yra.
Taip dabar balsavimas yra pritaikyti.
Dabar o kaip prie anksčiau?
Kai aš tiktai, kai aš tiktai gavau teisę balsuoti, įgijau teisę balsuoti sulaukęs atitinkamo amžiaus.
51:49
Nu tai tada aš turėjau.
Negalėjau į balsavimo kabiną į vienas ir turėdavau eiti su tėvais ir už mane ten kryželį dėdavo ten, kur aš pasakydavau.
Nu, tikiuosi, kad d.
Dabar kur?
Aš ir nedėdavo tėvas.
Gal dievas geriau žino geriau žinoma.
52:08
Tikiesi, kad tiktai tada.
Bet atėjo laikas, nes vat turim tų organizacijų, kurios vienija akluosius ir silpnaregius lietuvoj turim organizaciją geriausia yra Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga, kur atkreipia dėmesį ir kad mes irgi turime teisę išreikšti savo balsą ir turim turi mums būti tos galimybės suteiktos.
52:33
Tai dabar yra galimybė balsuoti kabinoje.
Turint brailio rašto biuletenį o tai tu realiai tau, ką reikia padaryti, tai tiktai tu vis tiek reikia paimti tą parkeriu, ką ir ir tampa skrituliu kia, vyksiu ką ten ar varnelę nupiešti pačiam, bet tu bent jau gali pats pasirinkti, kur jie pieš tu gali persiskaityti.
52:59
Brailio raštu.
O jeigu.
Jeigu tėvai iki šiol žinotų.
Ankstesnė tvarka tereikia įeiti į kabiną taip.
Gal ji geriau žino, už ką balsuoti.
O man tai vienas sunkiausių dalykų.
53:16
Kad, pavyzdžiui, į visą žinai susitikimą turėjau.
Ir mes labai dažnai vartojame tuos žodžius, kad nu, žiūrėkit, nu žiūrėk, žiūrėk, nu matai.
Nu, matot, visą laiką tu sakai, jie nu gal ir tegul, kaip čia dabar sakyt, nu gerai tai pasimatysim žinai, kaip nu tas yra žodis, bet tas, kad žiūrėk, nu tai yra labai dažnas žinai, kaip stovi jie, bet nu žinai, niekas nekreipė dėmesio, nes pradžioj tu pergyveni, bet tu supranti, kad nu labai fainas.
53:43
Šiaip žmonės labai tiesiog gero humoro, labai ir supratau, žinai, kad vienas dalyką nu žinai aš aktorius, aš visuose visur kur einu, aš vis tiek pri meluoju daug nu kad įdomiau būtų žinai, kaip aš noriu.
Ten irgi daug metų.
Pagražina viską 10 proc. 15 dadedu supratau, ten ne dadėsiu, nes gi iškart jaus, kad meluoji žinai, kaip jis, nu jie gi nu žinai, vis tiek nu kiti dalykai.
54:05
Man tai daug kas melavo šiandien.
Jeigu jeigu jeigu ir melavo, taip, jeigu ir melavo, tai bent jau linksma buvo klausyti.
Nuoširdžiai.
Klausytis ne man tas labai gerą humoro jausmą, tiesiog fantastiškai.
54:24
Mes susitikom, mes visąlaik juokavom jurgita, ten nu tai dar padarom ten visą šitą mes juokaujam ten visą laiką atsimenu tai jurgita, nesvarbu, darom, ten darėm, darėm, darėm, darėm ir žinai.
Kaip sakyt, turi sužadėtinę, kur jūs susipažinot, kokia jūsų pažinties istorija?
54:40
Tai tame internete, kuri kurį aš pagal savo regą prisipirksi.
Tavęs gražu graži.
Taktiškas.
Į fantastišką, kurios.
Galimybės ten savęs balsu apibūdintą jai.
Parašytą programą, programą, nuotrauką išmetė į programą labai gražiai, labai gražios akys.
55:04
Anksčiau tai jo būdavo su akcentu.
Va dabar vat, pavyzdžiui, reginos jokubauskaitės balsas.
Slapyvardžių liepą.
Tai susipažinai internete, taip čia per per kokią svetainę.
55:23
Buvo tokia svetainė, tikriausiai ir dabar.
Gal yra nesvarbu, ar ją, kas naudojasi ar ne.
Buvo tokia darni pora taškas maltoje, tai yra dar toje vietoje, toje vietoje susi susi susipažinom.
55:38
Buvo prašau super.
Ir kiek jau paskui atkreipiame dėmesį, kad o kokioj vat vietoj susipažinom ir žiūrėk, tas, kas iš to gavosi, gaunasi darnipora.
Vestuvės ne?
Vestuvės kada?
Kada?
Kada?
55:54
Sudėtingą klausimą.
Kada vestuvės čia.
Net meluot nepasiruošęs.
Jis norėtų ir sužadėtinė.
Žiūrės irgi nori sužinoti.
Argi, aš girdėjau aš.
Atsimenu, aš atsimenu, sakė montuoja šitą laidą prieš.
56:11
Paleidžiant kažką iškart.
Iškarpą.
Rodo ne laidą.
Klausimų šito nebūtų.
Gal nebūtų tik atsakymas.
Atsakymas.
56:29
Buvęs savo laiku, o jos.
Teisingai labai geras.
Atsakymas, kad sužadėtuvės tai yra pagrindinis žingsnis, nes tu tenai pasiryžti taip, kad su žmogum gyvensi, o vestuves jau patvirtinti nu ten tiesiog jau nes tą patį pirmą žingsnį yra sunkiausia padaryt, kad tu tikrai svarbu, pavyzdžiui, balsas ar nebuvo, ar ne?
56:48
Nu atrodo labai labai.
Aš labai vertinu ne žmogaus.
Taip labai patiko ir patinka jos balsas pradžioje ir dabar.
Bet aš šiaip suprantu, kad balsas yra žinai, kaip nu.
Pavyzdžiui, ten turėjau draugą, su kuriuo esam geriausi draugai.
Bet jau nu, jo balsas kūrėjai, ne draugė, draugas.
57:04
Mes labai dažnai stovyklose kartu, bet jo balsas toks skardus ir garsus, kad jisai ne, ne tai, kad sako, žinai, nu ten negerai labas rytas, labas rytas.
Aš negaliu pakęsti, man viskas baimę varo žinai, kaip balsas tikrai nu tiesiog, nes kiekvieną rytą atsikelsi, nu ir to tau diena prasidės nuo na lias rytą aš tikrai yra nu kur tu tikrai čia žinai, kaip balsas, kur aš atsimenu, pakvietė merginą šokiui diskotekų išdrįsti po 3 dienų ir jinai na dar patinka, nepatinka viskas viso.
57:32
Gero 3 dienos.
Geras šoka gerai viskas gerai, bet balsas tikrai yra.
Tai labai svarbu.
Kas dar tave sužavėjo?
Na mane tai sužavėjo jos.
Naujos jos charakteris, jos savybės, kurias aš pajutau kažkaip, kai mes pradėjom bendrauti ir susitikom.
57:55
Tai ir tas rūpestis ir ir ne, ir nereikėjo jai aiškinti, kaip, kaip ir ko kaip jinai man gali pagelbėt turint regėjimo sutrikimą aš jai.
Ją užvesdavo kartais ant kelio vienoj ar kitoj ten vien į vienas į kitą klausimą atsakydavau, bet šiaip tai labai gerai prisitaikė ir ir iki šiol wat n nejaučia kažkokio tai atrodo sunkumų, kažkokių neturi.
58:24
Aš jį galiu irgi padėt pirmas jos pamestą daiktą randu su ranka negu.
Negu jinai su akimi.
Turėsiu.
Žmoną, kad kad regi blogiau, mato.
Dažniausiai žmonės būna akli ir žinai, kaip akli, bėdoms kitų, kažkam kitam būna akli atseit nematom.
58:41
Mes labai dažnai tai darom atseit nematoma atseit, negirdim ir tampam yra ten tokia kažkaip psichologija, kad vyras vyrai dažniausiai apsimeta mirusiais.
Kaip gyvūnai, jeigu žmona ten kažką tokius, kaip tu girdi, bet tu negirdi.
Sveika o iš tikro viską girdėjai, kad kažką reikėjo padaryti?
59:01
Aš dar kažką tai žinai, kaip faina, bet pas jus nėra taip, kad meilė iš pirmo žvilgsnio ir meilė iš pirmo garso ar ne ten.
Tai, galima sakyti, meilė iš pirmo garso paso žvilgsnį jau ten 2.
Taip. 2 plane jo.
59:17
Gerai ačiū jums labai labai ačiū už pokalbį ir tikiuosi, kad šitas linksmas fainas ir edukuojantis pokalbis duos šiek tiek informacijos ir mūsų valdžiai.
Kaip galima būtų pagerinti miestą, kad gal tiesiog daugiau šviesos ir brailio rašto geriau puikus patarimas buvo na ir žmonėms, tiesiog kad nebijotų prieitų ir padėtų nes nėr čia blogo priėjimo tiesiog ateiti ir paklaust, ar reikia pagalbos.
59:43
Ačiū visiems, kurie žiūrėti, nepamirškite uždėti laiko, paspausti mygtuką, prenumeruoti ir, aišku, parašyti savo komentarą susitiksime su jumis jau kitą savaitę.
Iki.